استفاده از فضای مجازی نیازمند فرهنگسازی است

استفاده از فضای مجازی همانند چاقوی دولبه بوده که می تواند مفید و یا مضر باشد.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شبکه های اجتماعی مشابه اینستاگرام می توان در مورد طبیعت و حفظ محیط زیست مطالب بسیاری خواند، پست هایی که از یک کاربر نگران محیط اطرافش بوده تا محیط بانانی که حافظ  طبیعی ایران زمین هستند و در اوقات فراغت کاربران فضای مجازی را از آنچه در طبیعت و اتفاق می افتد را با خبر میکند. 

همچنین چالش ملی برای حفظ محیط زیست ؛ با تشکیل کمپینی با عنوان "قلب من برای میراثمان می تپد" (طبیعت را خانه خود بدانیم)   با حضور جمعی از راهنمایان گردشگری، نگهبانان محیط‌زیست و دوستداران تاریخ و فرهنگ در قالب تور برگزار شده است.


استفاده از فضای مجازی نیازمند فرهنگسازی است


جواد قارایی مستند ساز ایرانی پس از ساخت دو مستند پیرامون طبیعت ایران و جذابیت های آن با عنوان "ایرانگرد" حالا در فضای مجازی از محیط زیست می نویسد.

 او می گوید: برنامه هایی پر بیننده ای همچون "دورهمی" و "خندوانه" مهران مدیری و رامبد جوان در کنار جذابیت های خاص خود موضوع محیط زیست و فضای مجازی را به خوبی مطرح می کنند که درفرهنگ سازی جامعه تاثیر گذار است .


استفاده از فضای مجازی نیازمند فرهنگسازی است


 اين فعال محيط زيست كه در جشنواره "براي مادرم زمين مي نويسم" در اصفهان حضور داشت افزود: اگر کاربران نتوانند در فضای مجازی حقایق را به آن شکلی که هست منعکس کنند بدون شک در فضای حقیقی هم دچار مشکل خواهند شد. استفاده از سیستم های هوشمند برای فرهنگ سازی در جامعه و ارسال حقایق در کمترین زمان از سراسر دنیا پیشرفت شگرفی در دنیای مجازی و حقیقی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در دنیای ارتباطات و فضای مجازی استفاده از تلگرام و اینستاگرام زیاد شده است و باید درست استفاده شود. این فضا همانند چاقویی تیز و خوش ساخت بوده که میتوان از آن استفاده مفید و یا منفی داشت.



استفاده از فضای مجازی نیازمند فرهنگسازی است




قارایی که هنگام تولید قسمت پنجم «ایرانگرد 3»، در کوه‌های زاگرس از زانو دچار حادثه شد، و همین حادثه باعث شد تا بیشتر از قبل در فضای مجازی فعال شود در پایان گفت: هم اکنون دوره درمانم را سپری می کنم و تا پنج ماه دیگر زمان می برد در صورت اجازه دکتر ادامه مستندم را خواهم ساخت.

وی در پایان گفت: از تمام هموطنان عزیزم که همواره حامی معنوی و روحی بنده بودند بیکران سپاسگزارم و برای تولید ادامه ی ایرانگرد لحظه شماری می کنم. سرافرازی ایران و ایرانی آرزوی همیشگی من است و در این راه با تمام توان تلاش کرده و خواهم کرد.



استفاده از فضای مجازی نیازمند فرهنگسازی است



گفتگو: محبوبه حاج محمدی


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
صفحه ی ایشان را در اینستاگرام دیدم. بسیار خوب بود و کمیابند چنین صفحه هایی. سالم. زیبا. با معنا و ایران دوست. ممنونم که معرفی نمودید. انسان شریفی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
واقعا که مستنداتون عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
واقعا که مستنداتون عالیههههه... ای کاش منم عضوی از گروهتون بودم...ای کاش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
واااااااااای مرسی عالیه صفحه ی ایشون. محشره. عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی. دمت گرم جواد قارایی عزیز. در قلب ما هستی تا ابد
آخرین اخبار