لرستان؛

ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین از طریق دفاتر پستی لرستان

مدیرحج و زیارت لرستان گفت: امسال براساس تفاهم نامه ای که با شرکت پست استان بسته شده ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین از طریق دفاتر این نهاد انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ خسروی گفت: حج وزیارت لرستان در 14 شهر استان دفاتر زیارتی ندارد.

وی افزود: براین اساس و با توجه به ارائه خدمات شرکت پست درتمام نقاط استان، این تفاهمنامه برای ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات در لرستان بسته می شود وهم استانی ها می توانند بدون مراجعه به دفاتر حج و زیارت از طریق دفاترپستی کار ثبت نام خود را انجام دهند.

وی گفت: همچنین هماهنگی های لازم برای مستقر شدن کنسولگری عراق در لرستان انجام شده و زائران اربعین امسال بدون مراجعه به سایر استان ها، می توانند ویزا دریافت کنند.

مدیر حج و زیارت لرستان افزود: برای اولین بار در کشور کار اعزام زائران عتبات عالیات براساس توانمندی های استانی انجام شده وتمام خدمات در نجف وکربلا توسط تیم لرستان انجام می شود.

خسروی گفت: طبق توافق با شرکت های زیارتی وانجام این سفرها براساس توانمندهای استان هزینه اعزام زائران به عتبات عالیات 18 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: درلرستان 40 دفتر حج وزیارت وجود دارد که تنها پنج شهرستان استان را تحت پوشش قرار می دهند.

مدیر کل پست لرستان گفت: برای اولین بار در کشور فصل جدیدی از روابط با انعقاد این تفاهنامه رقم می خورد وارائه خدمات توسط این شرکت انجام می شود.

سلیمانی گفت: 400 دفتر خدمات پستی و ict روستایی در لرستان وجود دارد که می توانند کار خدمات دهی و ثبت نام زائران پیاده روی اربعین را بدون مراجعه به دفاتر زیارتی انجام دهند.

وی افزود: براساس این تفاهنامه، پست لرستان خدماتی شامل توزیع بسته های فرهنگی میان زائران، پاکت حاوی ارز و ویزا در صورت عدم نیاز به مراجعه شخص و توزیع امانات زائران را درب منازل انجام می دهد.

مدیر کل پست لرستان با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان پایلوت کشوردراین راستا محسوب می شودگفت: همچنین این شرکت با بهره گیری از خدمات کدپستی می تواند کار دسترسی به زائران عتبات عالیات را برای سازمان حج وزیارت آسان تر کند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار