اصفهان؛

رکودمشکل اصلی واحدهای تولیدی

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مشکل اساسی‌ واحدهای تولیدی را رکود بازار و فروش نرفتن اجناس‌شان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رضا چینی گفت: از سال 85 تا 95 دریافت مالیات 4 برابر شده این در حالی است که انتظار میرفت در شرایط فعلی و رکود موجود دریافت مالیات‌ها کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه "ان.جی.او" ها بررسی کرده‌اند که بالغ بر 30 درصد واحدهای تولیدی در سال گذشته تعطیل شده و در سال جاری نیز مشکلات آنها بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: در این میان برخی مواقع اقداماتی از جمله دادن تسهیلات به واحدهای تولیدی انجام می‌شود ولی آیا واحدهای تولیدی با این وام‌ها می‌توانند به عمر خودشان ادامه دهند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه برای خارج شدن از وضعیت فعلی دولت باید برای صادرات تلاش بیشتری کند، افزود: حل مشکلات سیاسی هنوز کمک خاصی نکرده است، به همین منظور تمام قوا برای صادرات باید به واحدهای تولیدی کمک کنند.

وی با بیان اینکه رایزن‌ها باید با بررسی خود مشتری‌های خوب را پیدا کرده و مسائل حقوقی را برطرف کنند، گفت: متاسفانه هیچ کدام از این موارد را شاهد نیستیم، بنابراین انتظار پیشرفت بدون ابزار را چگونه باید داشته باشیم همانند بسیاری از کشورهای خارجی برای حضور در بازارهای جهانی، دولت نیز باید به کمک واحدهای تولیدی بیاید و هزینه نمایشگاه‌ها، حمل و نقل و غیره را پرداخت کند.

چینی با بیان اینکه همه باید همت کنند تا مشکلات داخلی‌ واحدهای تولیدی برطرف شود و بتوانند به صورت علمی پیش بروند، افزود: برای این کار باید از نظر اقتصادی تامین شویم .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.