اهواز؛

نجات گردشگران گم شده در شهیون

يک گروه 9 نفره از گردشگراني که در مسير آبشار شوي در بخش کوهستاني شهيون دزفول گم شده بودند توسط امدادگران اين جمعيت نجات يافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئيس جمعيت هلال احمر دزفول گفت: اين گردشگران که اهل شهرستان شوش بودند ديروز به وسيله يکدستگاه خودروي وانت از مسير کوهستاني شهيون عازم آبشار شوي در 100 کيلومتري دزفول بودند که خودروي آنها در مسير خراب شد و راه را گم کردند.

عظيم رضاييمرساق افزود: در پي تماس تلفني يکي از اين گردشگران با جمعيت هلال احمر دزفول ، يک گروه از امدادگران اين جمعيت با تجهيزات امدادي به منطقه اعزام شده و توانستند گردشگران را ساعت يک و سي دقيقه بامداد امروز به سلامت به پايگاه امداد و نجات هلال احمر در ساحل رودخانه دز منتقل کنند.

وي عنوان کرد: اين افراد به دليل آشنا نبودن به مسير آبشار شوي گم شدند و از آنجا که آب و غذاي آنها تمام شده بود با مشکل جدي مواجه شده بودند.

رئيس جمعيت هلال احمر دزفول  با اشاره به سرگرداني 10 ساعته اين گردشگران در منطقه کوهستاني شهيون دزفول  گفت : در صورتيکه براي نجات اين افراد اقدام نمي شد احتمال وقوع حادثه براي آنان به دليل نداشتن آب و غذا وجود داشت.

وي  با توجه به اينکه در اين موقع از فصل گرم سال تردد افراد محلي در مسير کوهستاني آبشار شوي انجام نمي شود و عشاير نيز از منطقه کوچ کرده اند به مسافران و گردشگراني که عازم آبشار شوي مي باشند توصيه مي شود با اطلاع جمعيت هلال احمر ، هيات کوهنوردي و يا آتش نشاني و با تجهيزات و آب و غذاي کافي عازم اين منطقه شوند.

آبشار شوي در 100 کيلومتري شهر دزفول در بخش کوهستاني شهيون و در دل رشته کوه زاگرس واقع است.

آبشار شوي به عنوان نخستين اثر طبيعي خوزستان و سي و پنجمين اثر طبيعي کشور در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

آبشار شوي با ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر در دل رشته کوه زاگرس از جمله جاذبه هاي طبيعي و گردشگري شمال خوزستان است.

حدود 30 کيلومتر از جاده اين آبشار ،اسفالت نبوده و خاکي است و تردد خودرو از آن به سختي انجام مي شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.