عملکرد چهار هفته ای لیگ برتر فوتبال:

فراز پرسپولیس و فرود استقلال/شکست ناپذیر ها،ضد تساوی ها

سرخپوشان پایتخت در لیگ برتر فوتبال فصل شانزدهم نسبت به 2 فصل گذشته صعود چشمگیری داشتند و از قعر به صدر جدول رسیدند.

فراز پرسپولیس و فرود استقلال/شکست ناپذیر ها،ضد تساوی هابه گزارش خبرنگار ورزشی فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان قطار لیگ برتر فوتبال که با سرعت در حال حرکت بود به خاطر بازی‌های تیم ملی در ایستگاه چهارم متوقف شد.
 
به بهانه تعطیلی لیگ شانزدهم به سراغ آمار و ارقام رفتیم و مقایسه‌ای بین جدول لیگ شانزدهم و پانزدهم در هفته چهارم داشتیم تا ببینیم شرایط تیم‌ها نسبت به فصل گذشته چه تغییری کرده است.
 
** پرسپولیس جای سپاهان را گرفت

 
سرخپوشان پایتخت با 10 امتیاز صدرنشین لیگ شانزدهم هستند این در حالی است که تیم سپاهان فصل گذشته در پایان هفته چهارم با 10 امتیاز صدر جدول را در اختیار داشت.
 
تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و استقلال فصل گذشته با 9 امتیاز و به علت تفاضل گل در جایگاه‌های دوم و سوم قرار داشتند، اما امسال تیم‌های تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان با 8 امتیاز رده‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.
 
** در حسرت برد
 
تیم‌های فوتبال صبای قم، گسترش فولاد، پیکان، استقلال و فولاد خوزستان جزو تیم‌هایی بودند که طعم پیروزی را در چهار هفته ابتدایی لیگ شانزدهم نچشیدند.
 
این درحالی است که تیم‌های فوتبال نفت تهران، صبای قم، فولاد خوزستان و پرسپولیس فصل گذشته در پایان هفته چهارم و حسرت برد بودند.
 
نکته قابل توجه این است که پرسپولیس فصل گذشته رنگ برد را ندیده بود و امسال این اتفاق برای استقلال رخ داده است.
 
** شکست ناپذیرها
 
تیم‌های فوتبال پرسپولیس، تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان در چهار هفته ابتدایی لیگ شانزدهم حتی یک باخت هم تجربه نکردند.
 
تیم‌ سپاهان در فصل گذشته تنها تیمی بود که تا پایان هفته چهارم شکستی را تجربه نکرده‌ بود.
 

** ضد تساوی‌ها
 
سپاهان تنها تیمی است که تا پایان هفته چهارم لیگ شانزدهم هیچ علاقه‌ای به تساوی نداشته و بازی‌هایش را یا برده یا باخته است.
 
این در حالی است که فصل گذشته تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان، استقلال تهران، ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان تا پایان هفته چهارم نتیجه تساوی نداشتند و یا می‌بردند و یا می‌باختند.
 
گلزن‌ها و گل‌نزن‌ها
 
تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و استقلال خوزستان در پایان هفته چهارم با 7 گل زده بهترین خط حمله لیگ شانزدهم را به خود اختصاص دادند.
 
تیم‌های فوتبال سپاهان، استقلال، ملوان بندر‌انزلی و پرسپولیس هم به ترتیب با 7 و 6 گل بهترین خط حمله در پایان هفته چهارم لیگ پانزدهم در اختیار داشتند.
 
تیم‌های فوتبال گسترش فولاد و صبای‌قم به ترتیب با به ثمر رساندن او 2 گل صاحب بدترین خط حمله لیگ شانزدهم هستند اما فصل گذشته این عنوان به تیم‌های فوتبال استقلال اهواز و سیاه‌جامگان اختصاص داشت.
 
** دفاع‌های خوب و بد
 
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت‌ آبادان در پایان هفته چهارم با دریافت 1 گل صاحب بهترین خط دفاع لیگ شانزدهم هستند، اما فصل گذشته این عنوان به تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و سایپا با دریافت 2 گل اختصاص داشت.
 
تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان، استقلال و فولاد خوزستان در پایان هفته چهارم به ترتیب با دریافت 8 و 6 گل صاحب بدترین خط دفاع لیگ هستند، اما فصل گذشته تیم های فوتبال پرسپولیس، فولاد خوزستان و راه‌آهن به تریب با دریافت 10 و 6 گل بدترین خط دفاع را به خود اختصاص داده بودند.
 
نکته قابل توجه این است که پرسپولیس فصل گذشته با 10 گل خورده بدترین خط دفاع را به نام خود ثبت کرد اما امسال استقلال با 6 گل خورده یکی از بدترین خط دفاع‌ها را در اختیار دارد.
 
** پرواز پرسپولیس
 

سرخپوشان پایتخت در پایان هفته چهارم فصل گذشته با 11 امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار داشت اما در فصل جاری با 10 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.
 
پرسپولیس نسبت به فصل گذشته بیشترین صعود را در جدول رده‌بندی داشته و از این لحاظ رکوردار است.
 
بعد از پرسپولیس، تیم‌ تراکتورسازی بیشترین صعود را در جدول داشته است.
 
** سقوط آزاد استقلال
 
آبی‌پوشان پایتخت در پایان فصل گذشته با 9 امتیاز در جایگاه سوم قرار داشت، اما در فصل جاری با 2 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارد.
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار