اعلام حالت فوق‌العاده بهداشتی در پورتوریکو پس از شیوع زیکا

پس از شیوع زیکا در پورتوریکو و ابتلای هزاران نفر به آن، وزیر بهداشت آمریکا در این جزیره حالت فوق‌العاده بهداشتی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکا روز جمعه حالت فوق‌العاده بهداشتی در جزیره پورتوریکو اعلام کردند، که در ‌آن بیش از ده هزار نفر به ویروس زیکا آلوده شدند.

تنها در هفته جاری، بیش از 1900 مورد از آلودگی به زیکا شناسایی شد. سیلویا بروول، وزیر بهداشت آمریکا،  حالت فوق العاده بهداشتی اعلام کرد که واشینگتن اجازه کمک به بیشتر به پورتوریکو را می دهد. در این بیانیه به جزئیات بیشتر اشاره نشده است. 

این بیماری می تواند ناهنجاری‌های جدی در جنین ایجاد کند. به گفته مسئولان بهداشتی محلی ویروس زیکا که عموما از طریق نیش پشه و در برخی موارد از راه تماس جنسی منتقل می شود، تاکنون ده هزار و 690 نفر از جمله 1035 زن باردار را آلوده کرده است.

شیوع اخیر بیماری زیکا نخستین بار سال گذشته در برزیل مشاهده شد. این بیماری در برزیل تا کنون باعث ایجاد میکروسفالی در بیش از 1700 نوزاد شده است. این بیماری پس از شیوع در برزیل، در سایر کشورهای قاره آمریکا نیز به سرعت شیوع پیدا کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار