انتقاد اتحادیه ضد افترا از شرکت یک معلم بلژیکی در مسابقه بین‌المللی هولوکاست تهران

اتحادیه یهودی ضد افترا در بیانیه‌ای ارسال کاریکاتور از سوی یک معلم بلژیکی به مسابقه هولوکاست تهران را محکوم کرد.

انتقاد اتحادیه ضد افترا از شرکت یک معلم بلژیکی در مسابقه بین‌المللی هولوکاست تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یهودی جی‌تی‌ای، اتحادیه ضد افترا اقدام یک معلم بلژیکی در ارسال کاریکاتور به نمایشگاه هولوکاست ایران را محکوم کرد. وی چندی پیش با ارسال کاریکاتوری که در آن اسرائیل را با آلمان نازی مقایسه کرده بود، در مسابقه بین‌المللی هولوکاست تهران موفق به دریافت جایزه شد.

«جاناتان گرین بلات» - مدیر ارشد اجرایی اتحادیه ضدافترا- روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ارسال کاریکاتور از سوی این معلم بلژیکی به مسابقه هولوکاست تهران، گفت "غرض‌ورزی" یا "ناآگاهی" تنها کلماتی هستند که در توجیه این اقدام می‌توان بکار برد. 

«لوس دچمیکر» - معلم بازنشسته بلژیکی – در ماه مه با ارسال کاریکاتور مذکور به مقام سومی مسابقه بین‌المللی هولوکاست تهران دست یافت و برنده یک جایزه هزار دلاری از سوی برگزارکنندگان این مسابقه شد. 

اتحادیه ضدافترا در بیانیه خود با اشاره به اینکه بلژیک جزو 31 کشوری است که روز جهانی هولوکاست در تقویم آن به رسمیت شناخته شده است، اقدام این معلم بلژیکی در مقایسه کردن اسرائیل با آلمان نازی را حرکتی ضددولتی و یهودستیزانه توصیف کرد.

اتحادیه ضد افترا یک سازمان بین‌المللی در شهر نیویورک آمریکاست که مهمترین وظیفه آن مقابله با یهودستیزی و حمایت از حقوق مدنی یهودیان است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار