زاهدان؛

دهه کرامت فرصتی برای تعمیق فضایل اخلاقی در جامعه است

امام جمعه زاهدان گفت: دهه کرامت فرصتی برای تعمیق فضایل اخلاقی در جامعه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،آیت الله سلیمانی درخطبه های نماز جمعه  این هفته زاهدان،با اشاره به اینکه دهه کرامت منصادف با مولود دوتن از خاندان پیامبر اکرم (ص)، حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)  است   پیام  این دهه رعایت وگشترش مکارم اخلاقی در جامعه است افزود: بخشش، امانت داری ،شجاعت، حلم و بردباری از مصادیق مکارم اخلاقی هستند که انسان باید به آن آراسته شود.

وی تصریح کرد : امام رضا (ع) در مدت امامت خود با وجود سنگ اندازی های دشمنان تلاش کرد تا اندیشه اسلام ناب محمدی را در افکار عمومی  احیاء کند و دشمنان آن زمان را  نه با انتقام بلکه محبت و بخشش به اسلام دعوت می‌کرد و این همان چیزی است که دنیای اسلام  بدلیل کم توجهی به آن آسیب های زیادی دیده است.   

امام جمعه زاهدان با اشاره به 22 مرداد سالروز تاسیس بیمه سلامت در کشور اظهار داشت: بیمه سلامت در استان اقدامات ارزشمندی را از جمله طرح پوشش همگانی بیمه را اجرا کرده است که دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران نظام سلامت بیان کرد: بیش از این بخش عظیمی از مردم استان از بیمه سلامت بی بهره بودند که مشکلات فراوانی را برای بیماران بویژه بیماران خاص که برای درمانشان نیازمند هزینه های هنگفتی بودند ایجاد کرده بود و خوشبختانه اکنون کلیه هزینه های درمانی بیماران خاص  رایگان شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان نیز در بخشی از خطبه های نماز جمعه گفت: بدنبال اجرای طرح تحول سلامت در استان بیش از 3 هزار بیمار خاص از خدمات درمانی رایگان بهره مند شدند.

صفدری  افزود:این افراد به دلیل بیمه نبودن با مشکلات مالی برای درمان روبرو بودند که به مدد این طرح این مشکل مرتفع شد و پیام مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر اینکه ما می خواهیم اگر خانواده ای مریض داشته باشد آن خانواده به جز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد. در استان تحقق یافته است.

 مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: طرح پوشش همگانی بیمه سلامت نیز در سال 84  اجرا شد همه شهروندانی که فاقد پوشش بیمه ای بودند به صورت رایگان دفترچه بیمه همگانی سلامت را دریافت کردند و این امر  نقش مهمی در تسهیل فرآیند درمان وکاهش هزینه های درمانی برای بیماران شده است.

وی گفت: در حال حاضر صدور و تعویض و تمدید دفاتر بیمه سلامت در تمامی دفاتر پیشخوان دولت در کلیه شهرستانهای استان در کتر از ده دقیقه انجام میشود و در این راستا ۷۲ دفتر پیشخوان دولت به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه شدگان در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار