تبلیغ مدل موی غربی روی قوطی شامپویی در داخل کشور

مدل مویی که برای فوتبالیست غربی طراحی شده در کشور به شکل گسترده تبلیغ می‌شود.

علیرضا کریمی، نخستین استایلیست دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مد و لباس و اولین فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی «پیرایش مردانه» در ایران است.

با علیرضا کریمی درباره فعالیت‌های او در عرصه مدلینگ، پیرایش مردانه و استایل‌شناسی و طراحی آن به گفت‌وگو نشسته‌ایم که آن را در ادامه می‌خوانید:

علیرضا کریمی در گفتگو با گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حوزه پیرایش و مدلینگ هنوز در حصار مدل‌های قدیمی و سنتی هستیم و با علم امروز جهان در این حوزه هماهنگ حرکت نکرده‌ایم‌.

وی سوءاستفاده مالی و فقدان روند آموزشی مناسب را از دلایل نبود حرکت رو به جلو در این زمینه دانست و افزود: متاسفانه در حوزه آموزش بنا بر تجربه های منفی و سوء استفاده های مالی که در این سالها انجام شده، خشک و تر با هم سوختند و انسانهایی که در این راستا علمی هم کار می‌کردند در این روند غلط آموزشی از بین رفتند.

کریمی عنوان کرد: علم زیبایی شناسی پیرایش مو در جهان امروز از سمت خانم‌ها به طرف آقایان هم رفته و پیرایش و طراحی مدل موی مردان در طراحی روز جهان وجود دارد، اما در کشور ما در زمانی کوتاه، به اشتباه آموزشی مقدماتی در این زمینه داده می شود و خروجی این دوره ها از آنجایی که به غلط تنها به دنبال شهرت هستند، در فضای مجازی خود را مدلینگ و یا طراح مو و لباس معرفی می‌کنند، که در نهایت به این حرفه ضربه می‌زنند.
 
وی تاکید کرد: ما در مواجه با طراحی مدل موی غربی که وارد می‌شود باید دو نوع رفتار داشته باشیم، اول اینکه آن را ایرانیزه و به شکلی تصفیه کنیم و در مرحله ای دیگر طراحی مدل موی ایرانی اسلامی داشته باشیم و در نهایت از این ذهنیت که مدل موی ایرانی تنها فرق از بغل است، فاصله بگیریم.  
 
کریمی ادامه داد: متاسفانه امروزه ما به شکل غیر ستقیم با استفاده از برند شامپویی که چهره فوتبالیست را روی قوطی‌اش انداخته مدل مویی غربی را تبلیغ می‌کنیم و آن را برای جوان امروز فرهنگسازی می‎‌کنیم، این در حالی است که اگر این طرح را یک طراح ایرانی ساخته بود با مشکلات و ممیزی های فراوانی مواجه می‌شد.

وی در مورد فعالیت‌هایش در همین راستا افزود: در حال برنامه ریزی برای ساخت مسابقه و برنامه‌ای تلویزیونی، در جهت  معرفی پیرایش و پوشش هماهنگ با سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم تا از طریق آن برای هر شرایط پوششی متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی، معرفی و طراحی کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.