اهواز؛

امام صادق(ع) لقب عالم آل محمد را به امام رضا(ع) بخشید

با وجود اینکه تمام ائمه اطهار(ع) عالم به غیب و آشکار بودند ولی این لقب بزرگ به امام رضا(ع) منسوب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله حیدری با اشاره به لقب عالم آل محمد که به امام رضا(ع) منسوب است، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)گفت: با وجود اینکه تمام ائمه اطهار(ع) عالم به غیب و آشکار بودند، این لقب از سوی امام صادق(ع) به امام رضا نسبت داده شد.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، به بیان تفسیر حدیثی از امام صادق(ع) به نقل از امام موسی کاظم(ع) پرداخت و افزود: امام صادق(ع) به فرزندش امام موسی کاظم(ع) فرمود: «إنّ عالمَ آلِ محمد لَفی صُلبِکَ و لَیتَنی اَدرَکتُه فإنّه سُمّیَ امیرالمؤمنین علیٍّ(ع)»(همانا عالم آل محمد در صلب توست و ای کاش او را درک می کردم، همانا او همنام امیرالمؤمنین علی(ع) است). این حدیث در رابطه با امام رضا(ع) عنوان شده است و مقصود از عالم آل محمد(ص) در این سخن امام رضا(ع) است.

آیت‌الله حیدری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تمام ائمه اطهار(ع) عالم به غیب و آشکار بودند ولی این لقب بزرگ به امام رضا(ع) منسوب شده است. امام صادق(ع) می‌فرمایند که ای کاش زمان او را درک می‌کردم و این در حالی است که این امام بزرگ ۱۶ روز قبل از ولادت امام رضا(ع) به شهادت رسیده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش پایانی این حدیث اظهار داشت: از دیگر علائم امام رضا(ع)؛ عالم آل محمد همنام بودن این امام رئوف با امیرالمؤمنین(ع) است.

وی در پایان سخنان خود به وجود اشعار فراوانی در تمجید و وصف این امام رئوف در سرتاسر جهان اسلام اشاره کرد و به قرائت اشعاری از برخی شاعران خوزستانی در مدح امام رضا(ع) پرداخت.

در ادامه این مراسم همایون قنواتی رئیس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با تشکر از ستاد اجرایی این مراسم و با تشکر از حضور عموم مردم و شعرای اهل بیت(ع) و بزرگان عشایر عرب به قرائت بیانیه ارسالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه این مراسم پرداخت.

در ادامه این مراسم که با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار کوت‌ عبدالله و سایر مناطق اهواز صورت گرفته بود، غلام علیدادی فرماندار شهرستان کارون پس از خوش‌آمدگویی به حضار و خیرمقدم به آنان با اشاره به تقدیم ۴۵۰ شهید در دوران دفاع مقدس و ۵ شهید مدافع حرم از این شهرستان، گفت: با توجه به کمبودهای رفاهی در این شهرستان شاهد وجود مردمی ولایت‌مدار، با فرهنگ، انقلابی و مشتاق به خدمت به اهل‌بیت(ع) هستیم.

در انتهای این مراسم، عبدالحسین الصفار الکربلایی از کشور عراق و از سوی آستان مقدس حضرت عباس(ع) با قرائت بیانیه این آستان به این جشنواره پرچم گنبد طلای حضرت عباس(ع) را به این جشنواره هدیه داد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.