صنایع کوچک و متوسط بنیان اقتصاد مقاومتی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: سهم به سزای صنایع کوچک و متوسط در تولید کشور موجب شده تا این بخش از بنیان های اقتصاد مقومتی محسوب شوند.

فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای روز حمایت از صنایع کوچک گفت: کارهایی که با رویکرد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت ابلاغ شده شامل طرح به ظرفیت رساندن واحدهای متوقف و همچنین واحدهای فعال کمتر از ظرفیت بوده است.

وی در ادامه افزود: طرح راه اندازی پروژه های بالای 60 درصد پیشرفت مطرح شده و برای ایجاد رقابت پذیری در صنایع کوچک طرح دیگری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.

مقیمی اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی و خارج از آن شناسایی و به کارگروه های استانی که به ریاست استانداران تشکیل می شود معرفی شده اند و در نهایت نتیجه بررسی ها در اختیار بانک ها قرار گرفته و در حال ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی هستند.

وی تصریح کرد: تسهیلات و حمایت ها به آن دسته واحدهایی صورت می گیرد که با مشکلات مدیریتی، نیروی انسانی، تکنولوژی تولید و تأمین مواد اولیه دست و پنجه نرم می کنند و مانعی در ارائه محصول به بازار ندارند .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در خصوص نقش این صنایع در رشد اقتصادی بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط در رشد اقتصادی سهم قابل توجهی دارند چرا که حدود 96 درصد صنایع کشور در حوزه صنایع کوچک و متوسط قرار دارند و به واسطه همین نقش آفرینی است که مقام معظم رهبری صنایع کوچک و متوسط را به عنوان بنیان اقتصاد مقاومتی یاد می کنند.

مقیمی اذعان داشت: یکی از مهمترین ویژگی های واحدهای صنعتی کوچک و متوسط این است که تمامی آن ها از محل آورده بخش غیردولتی مشغول فعالیت هستند و درگیر شدن سرمایه مردم در تولید و صنعت داخلی یکی از خواسته های دولت به حساب می آید.

وی گفت: یکی از شاخص های رشد اقتصادی اشتغالزایی صنایع کشور است که در این بین صنایع کوچک نقش به سزایی را ایفا می کنند و از دیگر ویژگی های مثبت صنایع کوچک و متوسط پراکندگی آن ها در سطح کشور است که با سایر سیاست های کشور نیز هم راستاست.

مقیمی به عنوان نکته پایانی گفت: صنایع کوچک نه تنها درگیری با بحث تحریم ها نداریم بلکه نقطه مقابل آن قرار می گیرد  چراکه آن ها صنایع درون زا و برون نگر هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
هیچکس به فکر صنعت نیست
آخرین اخبار