یزد؛

لزوم مناسب سازی اماکن و معابر شهری ویژه معلولان

جلسه مناسب سازی اماکن و معابر شهری ویژه معلولان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر یزد، کارشناسان شهرداری و مسئولین بهزیستی در سالن جلسات شهرداری یزد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه، ایجاد آسایش و آرامش برای جانبازان و معلولان در راستای استحکام خانواده و حضور فعال آنها در سطح جامعه را ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: هریک از دستگاه‌ها باید خود را مسئول مناسب سازی محیط کاری خود بدانند.

سپنتا نیکنام رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد هم ضمن اشاره به اقداماتی که برای معلولین از جمله رمپ های مخصوص و ست های ورزشی ویژه معلولین در پارک کوهستان انجام شده است تاکید کرد: اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر برای استفاده معلولین در سطح شهر، حق طبیعی همه معلولین است.

عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد هم گفت: انشاالله باید تلاش شود تا شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاران در صدور پروانه ساخت اماکن عمومی ضوابط و دستورالعمل ها برای رعایت طرح مناسب سازی، اقدامات لازم را انجام دهند.

در این جلسه در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی محیط شهری و ساختمان های عمومی و اداری به منظور دسترسی معلولان بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد اداره بهزیستی ضمن بازدید از مراکز و ادارات و معابر شهری ، لیست اماکنی و معابری که احتیاج به مناسب سازی دارند تهیه نموده و به شورای اسلامی شهر یزد ارسال تا در صحن شورا بررسی شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار