جذب دانشجو در دانشگاه‌های شبانه از سر گرفته شد

وزارت تحصیلات عالی می‎گوید که برگزاری امتحان کنکور برای جذب دانشجو در دانشکده‎های شبانه دوباره از سر گرفته می‎شود.

جذب دانشجو در دانشگاه‌های شبانه از سر گرفته شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت تحصیلات عالی می گوید که برگزاری امتحان کنکور برای جذب دانشجو در دانشکده های شبانه دوباره از سر گرفته می شود.

امتحان کنکور برای جذب دانشجو در دانشکده‎های شبانه سال گذشته برگزار نشد.

تحصیلات عالی اعلام کرده بود که شوراهای علمی دانشگاه ها به منظور معقول سازی رشته‌ها و کمبود بودجه برای پرداخت حق الزحمه استادان، کنکور شبانه را لغو کرده است.
 
اما هم اکنون، فیصل امین سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می گوید روند اخذ امتحان کنکور شبانه امسال(۱۳۹۵) دوباره از سر گرفته شده است.

امین افزود که ۱۵۲۸۷ داوطلب برای شرکت در امتحان کانکور شبانه ثبت نام کرده اند که وزارت تحصیلات عالی ظرفیت جذب ۵۱۸۵ داوطلب را در ۸۰ رشته مختلف دانشگاه ها، دارد.
 
به گفته وی، امتحان کنکور براى جذب در دانشکده های شبانه در هشت حوزه اخذ مى گردد و امتحان حوزه پکتیا در ١٩ اسد سال روان برگزار شده است.
 
او بیان داشت که کنکور حوزه بلخ روز جمعه(۲۲اسد ۱۳۹۵) برگزار می شود و کنکور حوزه های قندهار، کابل، قندوز، بامیان، هرات و ننگرهار هم تا پایان ماه اسد برگزار خواهند شد.
 
گفتنی است که برخی از دانشکده‌های دانشگاه‌های دولتی تسهیلات تدریس شبانه دارند.

براساس معلومات وزارت تحصیلات عالی، هم اکنون در ۳۶ دانشگاه و موسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل‎اند.
 
با این وجود ظرفیت جذب دانشگاه در کشور قناعت بخش نیست و سالانه ده ها هزار دانشجو از تحصیل باز می مانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار