کرمانشاه ؛

آغاز عملیات اجرایی کشت و صنعت نخود در کرمانشاه

رئیس شورای ملی نخود از آغاز عملیات اجرایی واحد کشت و صنعت نخود کرمانشاه در سال 95 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ناصر مرادی کرمانشاه را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور خواند که در تولید بسیاری محصولات کشاورزی جایگاه اول تا سوم کشور را دارد.

رییس شورای ملی نخود از صادرات 35 هزار تنی نخود در سال 93 در کشور خبر داد و اعلام کرد: در سال 94 نیز با وجود آفت و کمبود محصولی که داشتیم، 28 هزار تن نخود صادر کردیم.

مرادی با بیان اینکه تاکنون کار زیربنایی برای نخود انجام نشده بود، خاطرنشان کرد: اکنون طرحی ملی برای صفر تا صد نخود یعنی از کشت و تولید تا فرآوری در کرمانشاه در نظر گرفته شده که به 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه نیاز دارد.

وی معتقد است، در این طرح از تولید تا فرآوری، لپه کردن، کنسرو، هموس و ... در نظر گرفته شده و به زودی و در همین سال 95 عملیات اجرایی این واحد آغاز خواهد شد.

رئیس شورای ملی نخود به برنامه مکانیزه کردن کشت نخود یا همان کشت‌های پاییزه نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته پنج هزار هکتار در استان زیر کشت مکانیزه نخود رفت.

به گفته مرادی، کشت مکانیزه 2.5 برابر کشت سنتی بازدهی دارد و هزینه کشاورزان را هم به نصف کاهش می‌دهد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: نخود عمدتا به کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار