کاهش فروش دو شرکت هواپيماسازی ايرباس و بوئينگ

فروش دو شرکت بزرگ هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز، حجم سفارشات دریافتی دو شرکت بزرگ سازنده هواپیما یعنی ایرباس و بوئینگ در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید شرکت ایرباس بین ماه های ژانویه و ژوئیه سال جاری، سیصد و بیست و سه فروند سفارش ساخت هواپیما دریافت کرده است و سفارش دریافتی رقیب این شرکت یعنی بوئینگ در مدت زمان مشابه به رقم سیصد و سی و چهار فروند رسیده است که نسبت به سال گذشته هفده درصد افت نشان می دهد.

جیمز بون کارشناس و تحلیلگر می گوید:‌ در روند دریافت سفارش ساخت هواپیما دو چالش اساسی وجود دارد.

نخست این که به دلیل اوضاع نامطلوب اقتصاد جهانی، تعداد شرکت هایی که تمایل به تشکیل ناوگان هوایی دارند بسیار اندک است؛ دیگر آن که اخیرا شرکت های هواپیمایی موجود در جهان، برای پوشش مسیرهای خاص با یکدیگر همکاری دارند، به طور مثال توافق بین شرکت های هواپیمایی امارات و کانتاس.

بر اساس این توافق، امارات در هفته، نود و هفت پرواز از دبی به استرالیا خواهد داشت. بنا بر اعلام آمارها، طی سه سال گذشته حجم سفارشات دریافتی ایرباس نسبت به بوئینگ بالاتر بوده است.

ایرباس در سال دو هزارو پانزده میلادی یک هزارو سی وشش سفارش را ثبت کرده است، در حالی که در مدت مشابه، تعداد سفارشات بوئینگ به رقم هفتصدو شصت و هشت فروند رسیده است.

در هفت ماهه نخست سال جاری شرکت ایرباس توانسته است دویست و بیست و نه فروند را تحویل مشتریان خود دهد در حالی که در مدت زمان مشابه شرکت بوئینگ، رقیب آمریکایی شرکت ایرباس، تعداد چهارصد و سی و دو فروند هواپیما تحویل مشتریان خود داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
چرا فقط از اینا میخوایم هواپیما بخریم ؟ فوکر ۱۰۰ مگه چشه ؟
آخرین اخبار