اصفهان؛

رکود، مانعی برای صادرات مازاد رنگ کشور

در کشور کارخانه های متعدد تولید رنگ وجود دارد و حتی بیش از مورد نیاز رنگ تولید می شود اما به دلیل رکود امکان صادرات این محصول مقدور نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید حسن خاتون آبادی رییس اتحادیه رنگ استان اصفهان پس از بازدید از نمایشگاه رنگ، رزین،مواد شیمیایی، پوشش های صنعتی و مواد کامپوزیت و سومین نمایشگاه تخصصی در و پنجره و تجهیزات و صنایع وابسته اظهار کرد: در حال حاضر در ایران بیش از 600 کارخانه تولید رنگ و محصولات مرتبط وجود دارد که حدود 6 برند شاخص این صنعت در استان اصفهان مستقر است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان، 10 تا 15 درصد تولید رنگ کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: پس از استان تهران، استان اصفهان در این صنعت پیشتاز است اما به تازگی استان های یزد، فارس و آذربایجان شرقی، بخشی از سهم بازار استان اصفهان را از آن خود کرده اند.

رییس اتحادیه رنگ استان اصفهان ادامه داد: چند ماده اولیه تولید رنگ، وارداتی است که تحریم های سال های گذشته سبب دشواری تهیه این مواد شد. همچنین قیمت این مواد وارداتی در زمان تحریم به شدت افزایش یافت و تولیدکننده از این وضعیت ناراضی است.

وی با بیان اینکه تولید رنگ در ایران بسیار بیشتر از میزان مورد نیاز است و به دلیل مشکلات موجود، امکان صادرات این مازاد تولید وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود رقبای قدرتمندی مانند کشور آلمان، تولیدکننده ایرانی این صنعت در بازار جهانی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

خاتون آبادی با اشاره به اینکه مشکلات رکود، اجازه حضور بیشتر و قوی تر واحدهای این صنعت در نمایشگاه ها را نمی دهد، بیان داشت: دولت یکی از عمده ترین مصرف کنندگان رنگ است و در شرایطی که بسیاری از پروژه های دولتی در تعطیلی به سر می برد و یا به صورت نیمه تمام متوقف شده، با وجود رکود موجود در صنعت ساختمان، صنعت رنگ نیز با مشکلات جدی روبه رو است.

همچنین معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پس از بازدید این نمایشگاه گفت: بسیاری از واحدهای مشارکت کننده در این دو نمایشگاه، صنعتی و تولیدکننده بودند.

محمد مجیری که در روز حمایت از صنایع کوچک از این نمایشگاه بازدید می کرد، ادامه داد: تولیدات با کیفیتی در این نمایشگاه ها عرضه شده اما در عین حال وضعیت رکود کلی کشور و به ویژه صنعت ساختمان در این نمایشگاه مشهود است.

وی با اشاره به این که این دو نمایشگاه ارتباط مستقیم با صنعت ساختمان دارد، تصریح کرد: نمونه های در و پنجره ارائه شده در این نمایشگاه از نظر طرح و کیفیت و تنوع با نمونه های خارجی برابری می کند اما مشکلات داخلی اجازه حضور صادراتی را از آن ها گرفته است. همچنین مطالبات واحدهای خصوصی از دولت که سال هاست به صورت معوق باقی مانده، از مشکلات مهم واحدهای صنعتی است چراکه مطالبات آن ها ثابت می ماند اما سود وام های بانکی افزوده می شود.

معاون سازمان صنعت بر اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد کشور تأکید کرد و افزود: دولت باید از صنایع کوچک به خوبی حمایت کند البته این واحدها نباید 100 درصد منتظر حمایت دولت باشند بلکه باید با برندسازی و کیفی سازی محصولات خود در زمینه ارتقا گام بردارند.

گفتنی است؛ هشتمین نمایشگاه رنگ، رزین، مواد شیمیایی، پوشش‌های صنعتی و مواد کامپوزیت و سومین نمایشگاه تخصصی در و پنجره، تجهیزات و صنایع وابسته 19 تا 22 مرداد ماه از ساعت 16 تا 22 به طور همزمان در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپا است.


انتهای پیام/ب

برچسب ها: رکود ، صادرات رنگ ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.