از اقتصاد جهان چه خبر؟

روند ادامه‌دار کاهش بهای نفت/ طلا گران شد

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات امروز با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه (20 مرداد) با روند کاهشی همراه بود. افزایش میزان ذخایر نفتی آمریکا، بالا رفتن عرضه جهانی طلای سیاه و مشتقات نفتی از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای این ماده ارزشمند عنوان‌ شده است.

در معاملات امروز بازار جهانی نفت، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 63 سنت کاهش 44 دلار و 35 سنت داد و ستد شد. نفت پایه آمریکا نیز با 64 سنت کاهش 42 دلار و 13 سنت معامله شد.

بر این اساس، عرضه مازاد بر تقاضا نفت در سطح بین‌المللی و تولید بی‌اندازه محصولات و مشتقات نفتی بر روند کاهشی بهای طلای سیاه دامن زده است. همچنین به نظر می‌رسد نشست آتی اوپک برای اجرای طرح فریز نفتی به نتیجه نرسد.

کاهش بهای جهانی نفت ضربه جبران‌ناپذیری به کشورهای تولیدکننده طلای سیاه وارد کرده است. به‌گونه‌ای که ونزوئلا—از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک—خواستار اجرای طرحی برای تقویت بهای نفت شده است.

از سوی دیگر، سازمان انرژی آمریکا سقوط میزان ذخایر نفتی این کشور را دور از ذهن دانسته است. این سازمان حجم تولید طلای سیاه آمریکا را تا پایان سال جاری میلادی حدود 8 میلیون و 310 هزار بشکه در روز تخمین زده است.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تأثیر از آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا، چین و حوزه یورو تا حدودی افزایش یافت. هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه با یک درصد افزایش نسبت به‌روز گذشته 1354 دلار و 44 سنت داد و ستد شد.

نگرانی‌ها از احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد روز گذشته بهای فلز زرد کاهش یابد. این در حالی است که تغییر نکردن نرخ بهره در آمریکا به سقوط ارزش دلار و بالا رفتن بهای طلا در معاملات امروز منجر شد.

همچنین در بازار فلزات گران‌بها نقره و پلاتین با روند افزایشی همراه بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار