فوربز: ورزش‌های جدید چگونه وارد المپیک می‌شوند؟

توکیو قرار است در سال 2020 شاهد حضور 5 ورزش جدید در مسابقات المپیک باشد.

فوربز: ورزش‌های جدید چگونه وارد المپیک می‌شوند؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز؛ کمیته بین المللی المپیک ورود 5 ورزش جدید به مسابقات المپیک 2020 را تایید کرده است. قرار است 5 ورزش کاراته، اسکیت سواری، بیسبال، سنگ نوردی و موج سواری به مسابقات 2020 توکیو افزوده شوند. اضافه شدن این ورزش ها به معنای دائم بودن آن ها نیست و در حال حاضر تنها برای المپیک 2020 توکیو در نظر گرفته شده اند. این 5 ورزش به معنای افزایش 474 رقمی تعداد ورزشکاران و 18 دوره مسابقات جدید در توکیو 2020 است.

اروین کیشنر، تحلیلگر ورزشی، در این باره اظهار کرد: "بسیاری از ورزشکاران امیدوارند رشته های آن ها وارد المپیک شود، چرا که ورود آن ها به معنای قرار گیری در برابر جمعیت عمومی و شناخته شدن در مناطق مختلف جهان است."

در حال حاضر دو راه برای ورود ورزش ها به مسابقات المپیک وجود دارد. راه قدیمی و سنتی آن، کوشش فدراسیون یک ورزش برای افزوده شدن آن به المپیک است. روش جدیدتر، اقدام کشور میزبان المپیک برای افزودن ورزشی با طرفداران محلی بسیار است. روش دوم، نخستین بار در سال 2014 رسمی شد و تغییرات بسیاری را در روند ورود ورزش های جدید به همراه داشت.

توکیو 2020 اولین دوره مسابقات المپیک است که از این تغییرات حداکثر استفاده را خواهد برد. بر اساس قوانین جدید، مقامات محلی توانسته اند در برگزاری مسابقات ورزش های مورد نظر، حق تصمیم بیشتری به خود اختصاص دهند.

اولین پیش نیاز یک ورزش برای افزوده شدن به المپیک، وجود یک فدراسیون جهانی برای آن ورزش است. این فدراسیون باید برای افزوده شدن ورزش مورد نظر، تقاضای خود را به صورت کامل به کمیته المپیک ارسال کند. در هنگام انتخاب ورزش های جدید برای المپیک، هزینه ساخت مکان های برگزاری آن ها، تعداد طرفداران و میزان تماشاگران احتمالی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار