لرستان؛

افزایش واحدهای تحقیق و توسعه مستقر در صنایع لرستان

مسئول پارک علم و فناوری لرستان از افزایش واحدهای تحقیق و توسعه مستقر در صنایع این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  لرستان ؛ شاکرمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای تحقیق و توسعه در کارخانجات هسته اولیه فعالیتهای تحقیقاتی در بخش صنعت هستند که به طور عمده فعالیتهایی از قبیل ارتقای کیفیت محصول، طراحی محصول جدید، بهینه سازی فرایندها، انتقال و جذب فناوریها، کسب دانش فنی و ... را در چارچوب سیاستهای صاحبان صنایع دنبال می کنند.
 
وی در خصوص اهمیت واحدهای تحقیق و توسعه گفت: واحدهای R&D با توجه به زمینه سازی برای ایجاد نوآوری و توسعه فناوری، امکان رقابت پذیری در واحدهای فناور، توسعه محصولات و خدمات جدید را فراهم می ­آورند.
 
مسئول پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه برای اخذ گواهی تحقیق و توسعه لازم است ۴۰ ساعت دوره تحقیق و توسعه توسط مسئول R&D شرکت طی شود گفت: همچنین در قدم بعدی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در صورت داشتن ایده های نو، امکان استقرار در پارک علم و فناوری و بهره مندی از مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری را خواهند داشت.
 
شاکرمی بیان کرد: در راستای توسعه صنایع استان به ویژه واحدهای فناور مستقر در پارک و مراکز رشد وابسته پارک علم و فناوری با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در دی ماه سال گذشته اقدام به برگزاری اولین دوره آموزشی تحقیق و توسعه مقدماتی و در اردیبهشت ماه امسال اقدام به برگزاری اولین دوره آموزشی تحقیق و توسعه پیشرفته در استان لرستان کرد.
 
وی گفت: این امر منجر به اخذ پنج گواهی تحقیق و توسعه توسط واحدهای فناور پارک شد و تعداد واحدهای R&D پارک از دو واحد به هشت واحد افزایش یافت و در مجموع از تعداد ۱۰ واحد R&D استان هشت واحد مستقر در پارک علم و فناوری هستند.
 
وی تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی و دانش مدیران و کارشناسان شرکت ها از اولویت های پارک های علم و فناوری است و معتقد هستیم باید از ظرفیت های نهادهای متولی این امر به ویژه دانشگاه­ها برای ارائه خدمات در راستای توسعه دانش و توانمندی شرکت ها و افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان استان استفاده کرد.
انتهای پیام/ا
     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.