مهاباد؛

بهره برداری از مرکز سلامت شهری و روستایی خلیفان مهاباد در سال جاری

طرح ساخت مرکز سلامت شهری و روستایی خلیفان از پیشرفت 85 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت : این مرکز یکی از مراکز اجرایی پزشک خانواده است که در زمینی به مساحت 625 متر مربع و زیربنای 600 متر مربع در دو طبقه در حال ساخت است.

دکتر مرزنگ افزود : این طرح با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای جمعیت 3500 نفری منطقه خلیفان و کانی سیب از توابع شهرستان مهاباد ساخته می شود و امسال با به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد : برای ارائه خدمات مطلوب درمانی سطح 1 بهداشت دهان و دندان و تجهیز واحد دندانپزشکی این مرکز ، حدود 250 میلیون ریال به یونیت دندان پزشکی آن اختصاص داده شده است که بزودیپس از بهره برداری ، در مرکز سلامت شهری روستایی خلیفان راه اندازی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد خاطر نشان کرد : برای تجهیز ، نوسازی و بهسازی مراکز بهداشتی درمانی روستایی کاولان ، قمطره ، کانی سیب ، گویگ تپه و کوشکدره ، همچنین مرکز سلامت جامعه شهری بداق سلطان در مجموع بالغ بر 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر مرزنگ افزود : مرکز سلامت روستایی خلیفان با داشتن بخش‌های دندانپزشکی ، پزشک عمومی ، مامایی ، بهداشت محیط و حرفه ای ، تزریقات و پانسمان ، پیشگیری و مبارزه با بیماریها ، بهداشت خانواده و داروخانه و 4 خانه بهداشتو 9 قمر و 15 نفر پرسنل زیر پوشش خود به جمعیت حدود 3500 نفری این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.