وزیر آموزش و پرورش از تدوین فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای اولین بار در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در سالن اجلاس سران اظهار داشت: آموزش و پرورش هر ساله برنامه اجلاس را به منظور بررسی دیدگاه های مدیران اجرایی و نگرش های مختلف با ستاد گره می زند که  این مراسم با حضور تمام مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق آموزشی کشور برگزار می شود.

وی افزود: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با حمایت‌های رئیس جمهور، دولت و تلاش های فرد فرد فرهنگیان به نتایج و اهداف مطلوبی دست پیدا کرده است.

فانی با بیان اینکه تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 10 سال به طول انجامید، عنوان کرد: هم اکنون به عنوان سند بالا دستی بنای فعالیتهای آموزش و پرورش کشور را بر عهده دارد همچنین در برنامه ششم توسعه سند تحول به موجب مصوبه هیات وزیران مبنای کار قرار گرفت.

وی اذعان کرد: سند تحول بنیادین نمایی از چشم انداز ایران 1404 است که به تصویب مجمع مصلحت نظام رسیده؛ ما در طی یک سال و نیم گذشته از آن به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش استفاده کردیم و در ستاد نیز مراحل اجرایی شدن آن در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای نزدیکی به چشم انداز علاوه بر تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش همکاری سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی‌، ارگانها و وزارتخانه ها نیز لازم است چرا که توسعه مشارکت همه جانبه یکی از سیاستهای جدی است و باید محقق شود که امیدواریم با استفاده از توانمندی سایر نهادها مشارکت را توسعه دهیم.

فانی با اشاره به زیرنظام های سند تحول بنیادین گفت: منابع انسانی، فضا و تجهیزات از زیر نظامهای اصلی و اساسی سند تحول بنیادین به شمار می روند که تحول در آموزش و پرورش در گرو این موارد است همچنین ایجاد انگیزه و فراهم نمودن زمینه های آسایش و آرامش برای معلمان، ایجاد وضعیت معیشتی مناسب در کنار هویت و منزلت معلمان می‌تواند نقش موثری در تحول نظام آموزش و پرورش داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای اولین بار در سند تحول بنیادین گنجانده شده که زمینه سازی برای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.