اصفهان؛

دل هایی که تا قیامت به دست های بسته گره خورد

یک سال گذشت از روزهای وداع باشکوه دل های مملو از عشق، بغض و ایمان دل هایی که به دست و پاهای بسته گره خورد و غواص هایی خط شکن گردان یونس را تا بهشت بدرقه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مرداد ماه سال 94 حماسه ای تاریخی از استقبال تا بدرقه باشکوه غواصان شهیدی که بادست و پاهای بسته تا قلب آسمان ها اوج گرفتند در تاریخ نصف جهان ثبت شد به یاد ماندنی و بزرگ؛

همه آنهایی که امده بودن به یاد دارند که چگونه مسیر طولانی میدان امام خیابان حافظ، خیابان احمد آباد و بزرگمهر تا میعاد گاه همیشگی عاشقان گلستان شهدای اصفهان را نه با پای تن بلکه با پای دل پیمودند تا خود را به اندازه ای ذره ای در این اقیانوس پیدا کنند.

آن روزها چه برسر دل میلیون ها عاشق ایران و ایرانی آمد که سیل اشک ها را از قلب ها به خیابان ها تا گلزار شهدا رساند و گردان یونس چه فراموش نشدنی قلب های عاشق صدر همه اخبار و حتی هشتک شبکه های اجتماعی رو تسخیر کرد.

بعد از چند هفته انتظار زنده رود تشنه میزبان غوص های دست و پا بسته ای شد که روزگاری نه چندان دور از قلب همین رود خروشان غیرت به خیل عظیم عاشقانی پیوستند که همه خطشکن بودند در سرزمین نور و افتخار افرین در عرش آسمان ها.

دل هایی که تا قیامت به دست های بسته گره خورد

یونسان گمگشته بعد از سال ها دوری سربلند و سبک بال بازگشتند تا حماسه این دلاوران دریا دل در عملیات کربلای 4 بار دیگر بر زبانها و در اعماق جان های بیدار جاری شود. و همرزمان دیروز که تا کنون غریبانه داستان حماسه یارانشان را در سینه حفظ کرده بودند زبان بگشایند و حیرت پیرو جوان را برانگیزند.

بازخورد تفحص این شهدا و نحوه شهدات مظلومانه عزیزانمان چشم و ذهن مخاطبان را چنان میخکوب کرده که با گذشت یکسال از یادآوری ان بغضی سرشار از غرورو غیرت گوشه چشمانشان را نمناک میکند.

پیکرهای مطهر 48 شهید غواص و خط شکن بعد از تشییع در چنین روزی 20 مرداد 94 در مقابل دیدگان عاشقانی که از تشییع روز گذشته تا صبح با پیکر شهدا وداع کردند و هزاران نفری که سحرگاه امدند تا از خیل عاشقان حق و حقیقت و آزادگی عقب نمانند به خاکی سپرده شد که از قبول این امانت بعد از سال ها به خود بالید.

از جمع پر نور این شهدا 18 شهید شناسایی شده بعد از 30 سال به آغوش خانواده بازگشتند تا بر چشمان و قلبهای مادران و پدرانشان ارامش ببخشند.

دل هایی که تا قیامت به دست های بسته گره خورد

تعداد ۳۰ شهید گمنام و ۱۸ شهید احراز هویت شده فضای استان را به عطر آسمانی و معنوی متبرک خواهند نمود. شهدای احراز هویت شده بر اساس تصمیم گیری سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های گرانقدرشان، تدفین و پیکر پاک شهدای گمنام هم در شهرهای امیر آباد(از توابع شهرستان نجف آباد)، بافران (از توابع شهرستان نائین)، ذوب آهن اصفهان، محله‌های عاشق آباد و نصر آباد اصفهان، شهر خوراسگان، شهرک شهید نامجو صنایع دفاع و شهر دستگرد (از توابع شهرستان برخوار) به خاک سپرده شدند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار