قزوین؛

تولید بذرهای هیبریدی بزودی

وزیر جهاد کشاورزی گفت : بذرهای هیبریدی بزودی در کشور تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمود حجتی  امروز در بازدید از یک مزرعه خربزه که با بذر هیبریدی در روستای جعفر آباد تاکستان کشت شده است افزود:  با تولید انواع بذرهای هیبریدی، کشور از واردات این محصول بی نیاز می شود.


تولید بذرهای هیبریدی بزودی

 حجتی گفت: این بذرها مصرف آب را کاهش می دهد و میزان بهروری را افزایش می دهد.

بگفته ی وزیر جهاد کشاورزی ، سالانه ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات بذر هیبریدی ارز از کشور خارج می شود که به زودی با تولید این بذر در داخل ، زمینه صادراتآن هم فراهم خواهد شد.

حجتی اضافه کرد:در مزرعه نمونه ای که در روستای جعفرآباد تاکستان بذر هیبریدی تولید داخل کشت شده ، میزان مصرف آب برای تولید محصول خربزه و هندوانه از ۲۸۰ لیتر برای هر کیلو به ۲۸ لیتر کاهش
یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از خرید ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: میزان برداشت  گندم از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

حجتی برای خرید مازاد گندم کشاورزان تاکنون  ۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که این میزان یک و نیم برابر پرداختی های سال ۹۲ است.

وی گفت: به همین میزان یعنی  ۶ هزار میلیارد تومان به گندم کاران کشور بدهکاریم که امیدواریم با تامین اعتبار طلب گندم کاران را پرداخت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان شیر و محصولات لبنی، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید شیر تولیدی کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح جامع و صندوق ملی شیر، زمینه حمایت از تولیدکنندگان محصولات لبنی فراهم شده است.

حجتی درباره واردات میوه هم گفت: فقط دو محصول انبه و موز به کشور وارد می شود .

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با همت کشاورزان، زمینه توسعه صادرات میوه نیز در کشور فراهم شده است .

حجتی افزود: برای نمونه سالانه ۵۰۰ هزار تن سیب به خارج از کشور صادر می‌شود که قادر هستیم این میزان را تا یک میلیون تن در سال افزایش دهیم.

انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.