رئیس فدراسیون شمشیربازی:

چرا نبایدروسای فدراسیون ها در مراسم رژه المپیک باشند

فضل اله باقر زاده رییس فدراسیون شمشیر بازی درباره انتقاد برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی در خصوص حضور روسای فدراسیون ها در مراسم رژه مطالبی عنوان داشت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فضل اله باقر زاده رییس فدراسیون شمشیر بازی در آستانه رقابت شمشیر بازان کشورمان در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک ریو در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در دهکده المپیک از شرایط علی پاکدامن و مجتبی عابدینی ابراز رضایت کرد و نوید داد که بازیهای خوبی را به نمایش بگذارند و درباره انتقاد برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی در خصوص حضور روسای فدراسیون ها در مراسم رژه هم پاسخ داد.

* شرایط شمشیربازانایرانی در آستانه رقابتهای این رشته در المپیک راضی کننده است؟

چند جلسه تمرینی را شمشیربازان سپری کردند .در محل سالن برگزاری مسابقات هم حضور یافتند هر چند که سه ماه قبل در همین سالن و در مسابقات قهرمانی جهان به مقام چهارم تیمی رسیدند.بچه ها از انگیزه بالایی برخوردارند ،شرایط خوبی هم دارند و ما هم در کنارشان هستیم . 

*از حریفان شمشیربازان ایرانی بفرمایید؟

علی پاکدامن در مسابقه اول ژاگو از آلمان را پیش رو دارد که یکی از شمشیربازان مطرح اروپا است.مجتبی عابدینی هم در گام اول با یاکیدگو از اوکراین مسابقه دارد که حریف او هم از شمشیر بازان قهرمان اروپا است.

خوشبختانه بچه های ما هم شرایط خوبی دارند و انشالله بتوانند در روز چهارشنبه هم نتایج خوبی بگیرند.

*آیا می توانیم آنها را امید به مدال بگوییم ،یا تند روی است؟

هیچ چیز معلوم نیست .ما از ابتدا گفتیم یک سهمیه که خوشبختانه برای اولین بار از رنکینگ جهانی سهمیه گرفتیم و از ابتدا هم قول مدال ندادیم.اما می توانم این نوید را بدهم که بچه ها بازیهای خوبی را به نمایش خواهند گذاشت.

*در دهکده المپیک مشکلی ندارید؟

در مجموع بچه های ما قانع هستند و مشکلی نیست .از روزی هم که به ریو رسیده ایم فقط سالن و دهکده را دیده اند چرا که فکر و ذکرشان مسابقه است .فقط از لحاظ غذا با مشکل مواجه هستیم که در مجموع باید با همین شرایط ساخت و مسابقه داد.

طی روزهای گذشته در برخی سایتها به حضور شما در مراسم رژه نقدهایی وارد شده است . 
توضیح دهید که چرا رییس فدراسیون باید در این مراسم حضور پیدا کند؟

درپاسخ به این سوال اول باید بگویم و بپرسم در آن روز اصلا چند نفر در دهکده بازیها از ایران بودند؟ کشتی گیرها که نبودند.وزنه برداران و دو ومیدانی کاران که نبودند.پینگ پنگ بازان که مساقه داشتند .تیراندازان هم که نتوانستند بیایند.

سه نفزر از والیبالیست ها هم که نیامدند.از طرفی چهل و پنج تا چهل و شش مجوز هم داشتیم . واقعا تعداد اندک بود .

از طرفی تمام دنیا را نگاه کنید .مسولین ورزشی و کشوری آنها در کنارشان بودند من دهها و صدها رییس فدراسیون را دیدم که در مراسم رژه بود.

رییس فدراسیون ایتالیا و آمریکا را دیدم که رژه می رفتند.رییس جمهور های برزیل و فرانسه در جایگاه بودند . جان کری آمده بود .روسای کمیته ملی المپیک ها بودند. در هر حال این اصل و قاعده است که مسئولان در کنار کاروان باشند. اصلا چرا نباید باشند .مگر چه ایرادی دارد .بسیاری از نتایج حاصل برنامه ریزی فدراسیونها بوده است.یا نوشته اند چرا عکس می گیرند ،بزرگترین رویداد ورزشی تاریخ که هر چهار سال برگزار می شود ،عکس نگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
سیاست نباید با ورزش درآقاتی شود