نخست وزیر ترکیه: پس از کودتای نافرجام طومار همه کودتاها را درهم پیچیدیم

بینالی ییلدریم از برچیدن طومار کودتا در ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری گزارش داد، "بینالی ییلدریم،" نخست وزیر ترکیه، در نشست فراکسیون پارلمانی حزب عدالت و توسعه اظهار داشت: پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه طومار همه کودتاها را در ترکیه در هم پیچیدیم.

بینالی ییلدریم در سخنرانی خود در نشست فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه گفت: پنج میلیون نفر از شهروندان ترکیه در راهپیمایی دموکراسی و شهداء در استانبول شرکت کردند. پس از ناکام گذاشتن کودتای نافرجام پانزده ژوئیه در ترکیه، صفحه کودتاها در ترکیه را به طور کامل بستیم. 

ییلدریم افزود: کودتاچیان به دنبال آن بودند که ترکیه را با بحران سیاسی و اقتصادی روبرو کنند، اما شکست خوردند. صدای اذانی که شب پانزدهم ژوئیه از مساجد بلند شد، تا ابد باقی خواهد ماند. دولت به اتخاذ تصمیمات جدید با هدف تسهیل در کار سرمایه گذاران و بازرگانان ادامه می دهد. 

وی خاطر نشان کرد: پانزده هزار معلم در وزارت آموزش و ده هزار نیروی پلیس در وزارت کشور استخدام خواهند شد، به همین علت از جوانانی که کشور را دوست دارند دعوت می کنم تا برای این مشاغل ثبت نام کنند. از فداکاری ملت ترکیه در شب پانزدهم ژوئیه تشکر می کنیم و هیچ قدرتی نخواهد توانست وحدت ما را برهم بزند. هر کسی برای تفرقه افکنی بین ما برنامه ریزی کند، هرگز موفق نخواهد شد. هیچ قدرتی نمی تواند این ملت را به عقب براند. 

نخست وزیر ترکیه گفت: رئیس جمهور رجب طیب اردوغان برای گفتگو درباره مسایل مختلف که مهمترین آنها سوریه، مسایل اقتصادی و نیز مسایل سیاسی است به روسیه سفر می کند. نخستین بار در طول تاریخ، همه جهانیان شاهد بودند که چگونه همه ملت ضد تلاش برای کودتا ایستاد و ثابت کرد اراده ملت از تانک ها قویتر است. به سران احزاب مخالف و مردم و خبرنگارانی که در راهپیمایی استانبول شرکت کردند، درود می فرستم. 

بینالی ییلدریم افزود: فتح الله گولن تروریست دستور بمباران مجلس ترکیه و تیراندازی به طرف غیرنظامیان را صادر کرد و بدون شک آنطور که شایسته است مجازات خواهد شد. ملت ترکیه متحد ایستاد تا در بین دشمنان وحشت ایجاد کند. فتح الله گولن تروریست به ترکیه خواهد آمد و مجازات خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار