یادداشت سفیر رژیم صهیونیستی در هافینگتن پست: باید در برابر ایران محکم بایستیم

دنی دانون با انتشار یادداشتی در هافینگتن پست، خواستار برخورد شورای امنیت با ایران شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هافینگتن پست در مطلبی به قلم «دنی دانون» - سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل – نوشت: یک سال از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان ایران و گروه 1+5 و تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل می‌گذرد. مخالفت شدید اسرائیل با این توافق بر هیچ کس پوشیده نیست؛ چراکه اسرائیل، ایران را خطرناکترین کشور جهان می‌داند. اما صرف نظر از مواضع شخصی افراد درباره برجام، اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص است که نگرانی‌های اسرائیل از توافق هسته‌ای ایران دلایل زیادی داشت. 

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در ادامه یادداشت خود نوشت: بخش اعظمی از تحلیل‌هایی که در سالگرد برجام درمورد آن صورت گرفت، معطوف به برنامه هسته‌ای ایران بود. حامیان برجام به کرات خاطر نشان کردند که ایران از این لحاظ به توافق هسته‌ای خود با غرب پایبند بوده است. اما نگرانی اسرائیل با پیروی ظاهری ایران از مفاد برجام کاهش پیدا نمی‌کند. از نظر ما، حتی اگر ایران تمام مفاد برجام را اجرا کند، این توافق مانع دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای نمی‌شود؛ بلکه تنها زمان آن را به تاخیر می‌اندازد.

دانون اضافه کرد: علاوه بر این، دو نکته مهم دیگری که در هیاهوی جشن یکسالگی برجام به فراموشی سپرده شد، مربوط به قطعنامه 2231 شورای امنیت است که در تایید برجام صادر شد؛ اما با وجود اهمیت برابر با برجام، به اندازه آن مورد توجه قرار نگرفته است. نکته اول مربوط به تداوم توسعه و آزمایش موشکهای بالستیک میان‌برد و دوربرد است. قطعنامه 2231 به وضوح بیان می‌کند که ایران نباید فعالیت‌های خود را در زمینه طراحی موشکهای بالستیکی که قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای هستند ادامه دهد. 

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه با تکرار ادعاهای واهی رسانه‌های غربی و صهیونیستی مدعی شد: ما می‌دانیم که ایران از زمان امضای برجام با انجام آزمایش‌های موشکی مختلف دستکم 4 بار این قطعنامه را نقض کرده است. این کشور حتی از نوشتن نام اسرائیل برروی یکی از این موشکها نیز هیچ ابایی نداشت و جالب‌تر آنکه یکی از این آزمایشهای موشکی درست چند روز پیش از آنکه جهان تولد یک سالگی برجام را جشن بگیرد، انجام شد.

وی اضافه کرد: سرپیچی ایران از برجام، تنها نظر اسرائیل نیست. آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نیز به این حقیقت باور دارند. حتی «بان کی‌مون» دبیرکل آرام سازمان ملل متحد نیز در گزارش اخیر خود صریحاً عنوان کرد که آزمایش‌های موشکی ایران با روح برجام سازگار نیست.

دانون در ادامه مدعی شد: مسئله نگران‌کننده دیگر تداوم تسلیح و تامین مالی گروه‌های تروریستی خاورمیانه و جهان از سوی ایران است. ضمیمه B قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل انتقال تسلیحات یا تجهیزات مرتبط از ایران به خارج از این کشور را ممنوع اعلام می‌کند. من در یکی از نشست‌های اخیر شورای امنیت به همکارانم در آنجا گفتم که برآوردهای اطلاعاتی ما نشان می‌دهد حزب‌الله لبنان بیش از 120 هزار راکت و موشک را از خاک این کشور به سمت مناطق مسکونی و پرجمعیت اسرائیل نشانه رفته است. 

وی در ادامه با تکرار اتهام بی‌اساس تروریستی بودن حزب‌الله لبنان نوشت: بر هیچ کس پوشیده نیست که این سازمان تروریستی چطور به این توان نظامی دست یافته است. (سید) حسن نصرالله – رهبر این سازمان – خودش در یک نطق تلویزیونی اذعان کرد که تمام بودجه و هزینه‌های حزب‌الله از جانب جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود. 

دانون مدعی شد: البته سرپیچی ایران از قطعنامه 2231 شورای امنیت نباید تنها برای اسرائیل نگران‌کننده باشد. حکومت ایران برای تهدید کردن اسرائیل نیازی به موشک‌های بالستیک دوربرد ندارد؛ بلکه این کشور اهداف دوردست‌تری مانند اروپا و آمریکا را مد نظر دارد. به همین ترتیب، صادرات سلاح و تامین مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها نیز تنها به دشمنان اسرائیل محدود نمی‌شود. همچنانکه چند ماه پیش، نیروهای آمریکایی یک محموله تسلیحاتی بزرگ که از جانب ایران برای انصارالله یمن ارسال شده بود را توقیف کردند. 

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در ادامه یاوه‌گویی‌های خود نوشت: ما همگی می‌دانیم که بلندپروازی‌های ایران محدود به مرزهای خاورمیانه نیست. آرژانتین به تازگی بیست و دومین سالگرد بمب‌گذاری حزب‌الله در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس را به سوگ نشست و ما شواهد زیادی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران به دنبال نفوذ در آمریکای لاتین است. 

دانون در پایان با کنار هم قرار دادن ادعاهای بی‌اساس خود نتیجه‌گیری کرد: بنابراین با توجه به این شواهد، شورای امنیت سازمان ملل باید صریحاً اعلام کند که ایران به دلیل تداوم آزمایش‌های موشکی و حمایت از تروریسم، قطنامه 2231 را نقض کرده است و این شورا باید بداند که هرگونه تلاش برای تلطیف لحن خود برای اجتناب از رویارویی با ایران باعث تضعیف جایگاه و قدرت این نهاد بین‌المللی خواهد شد. بدیهی است که اگر شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد همچنان جایگاه خود را به عنوان مجری قوانین و هنجارهای بین‌المللی حفظ کند و اگر جامعه بین‌الملل برای پاسخگو شمردن ایران به اندازه کافی مصمم است، باید از این پس تنها به انتشار گزارشهایی که پر از واژه و خالی از هر اقدام عملی هستند، بسنده نشود. اکنون زمان آن است که در مقابل سرپیچی‌های ایران ایستاد و از جهان آزاد دفاع کرد.

ادعا‌های مضحک دنی دانون درباره برجام در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی همچنان از ارائه اطلاعات در خصوص برنامه هسته‌ای نظامی خود امتناع می‌کند. این رژیم حتی کوچکترین انتقاد کشورهای اروپایی را نیز درباره برنامه هسته‌ای مخفی خود تحمل نمی کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
چقدر ترسیده این بیچاره؟؟ قنداب بیارید
آخرین اخبار