اهواز؛

راه اندازی 5دارالقران در خوزستان

با راه اندازی این دارالقران ها تعداد دارالقران های استان از 54 به 59 باب افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که درحال اخذ مجوز ایجاد پنج دارالقرآن دانش‌آموزی جدید در استان هستیم، گفت: با اخذ مجوز این مراکز تعداد دارالقرآن‌های استان از 54 به 59 باب افزایش می‌یابد.

مهدی رفیعی دهکردی اظهار کرد: به‌طور کلی در معاونت پرورشی برنامه‌ریزی‌ها بر اساس 6 محور انجام می‌شود. اولین محور، محور اعتقادی، عبادی و اخلاقی است و با توجه به آن‌که ما یک کشور اسلامی هستیم این محور پایه فعالیت‌های آموزش‌و‌پرورش را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این‌که در این حوزه طبیعی است که برای تقویت هویت دینی دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف باید فعالیت‌ شود، با اشاره به دارالقرآن‌ها به‌عنوان مرکز تخصصی آموزش قرآن افزود: موضوع فعالیت‌های قرآنی مسأله مهمی است که برای آموزش‌و‌پرورش اهمیت خاصی دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان تصریح کرد: در خوزستان 54 باب دارالقرآن وجود دارد که از این تعداد 12 مرکز مستقل دخترانه، 16 مرکز مستقل پسرانه و 26 مرکز نیز به‌صورت مشترک فعالیت می‌کنند. البته فعالیت‌های قرآنی آموزش‌وپرورش به دارالقرآن‌ها محدود نمی‌شود.
 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: تعداد دارالقرآن‌های موجود برای نیاز استان کفایت می‌کند اما به دنبال اخذ مجوز ایجاد پنج دارالقرآن جدید در شهرستان‌های باغملک، سوسنگرد، اندیمشک، ناحیه 2 اهواز و کارون هستیم؛ البته در این شهرستان‌ها درالقرآن وجود دارد اما به دنبال آن هستیم که تعداد دارالقرآن‌های استان را به 59 باب برسانیم.

رفیعی دهکردی خاطرنشان کرد: در کنار دارالقرآن‌ها کانون‌های فرهنگی‌تربیتی نیز فعالیت می‌کنند. از نظر آموزش‌های قرآنی استان در وضعیت خوبی به سر می‌برد و امسال 72 دانش‌آموز به مسابقات قرآنی اعزام شدند که این دانش‌آموزان موفق به کسب 9 رتبه کشوری در رشته‌های حفظ عمومی، احکام، صحیفه سجادیه، قرائت و ترتیل، تفسیر و ... شدند.

وی ادامه داد: در مجموع 26 رتبه کشوری در این مسابقات توسط دانش‌آموزان خوزستانی کسب شد و خوزستان در رتبه دوم کشوری پس از خراسان رضوی قرار گرفت؛ این موفقیت حاصل فعالیت‌های خوبی است که در مدارس و دارالقرآن‌ها انجام شده‌است. امسال نیز هدف ما کسب رتبه اول کشوری خواهد بود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.