خادمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

ردپای کرسنتی‌ها در قراردادهای جدید نفتی/ تهدید حیات سیاسی و اقتصادی کشور با اجرای IPC

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قراردادهای جدید نفتی حیات سیاسی و اقتصادی کشور را از بین می‌برد.

ردپای کرسنتی‌ها در قراردادهای جدید نفتی/ تهدید حیات سیاسی و اقتصادی کشور با اجرای IPC"هدایت‌الله خادمی" نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی یا IPC حیات سیاسی و اقتصادی کشور را از بین می‌برد، گفت: به اذعان بسیاری از کارشناسان این قراردادها نامطلوب هستند به طوری که حتی مسئولان مناطق نفتی هم از اجرای آن سر باز می زنند.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای IPC هنوز به صورت شفاف در اختیار کسی قرار نگرفته است، اظهار داشت: 150 بند این قرارداد یک بار توسط دولت اصلاح شده است، حال اگر چهار صفحه کاغذ 150 مورد ایراد داشته دیگر  این چه قراردادی است؟

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک ضمن تاکید براینکه اجرای این قرارداد برای ایران روز بدی خواهد بود، افزود: یک سری افراد که مشخص نیست به کجا وصل هستند در این قرار دادها دخالت می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه این افراد چه کسانی هستند، اظهار داشت: اینها همان گروه کرسنتی ها هستند که حتی  زور دولت به آن‌ها نمی‌رسد.

خادمی افزود: افراد مذکور خواهان ورود شرکت‌های خارجی به صنعت نفت هستند؛ همان گروهی که دانشکده نفت را نمی‌خواهد و خواهان اخراج متخصصان از حوزه نفت هستند.

نماینده ایذه و باغ‌ملک خاطرنشان کرد: مسئولان مناطق نفتی می‌گویند این قرارداد ضد منافع ملی است و آن را اجرا نمی‌کنیم اما وزارت نفت به صورت چراغ خاموش خواهان اجرای آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار