کشته شدن بیش از ۵۰ نفر در تظاهرات ضد دولتی در اتیوپی

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که در جریان تظاهرات های دو روز گذشته ضد دولتی در اتیوپی، دستکم ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مناطق غربی و شمالی اتیوپی در دو روز گذشته شاهد تظاهرات ضد دولتی بود که در جریان این تظاهرات دستکم ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر این اساس، تظاهرات در شهرهای 'امهارا' و 'ارومویا' از اهمیت خاصی برخوردار بود. تظاهرات کنندگان در این شهرها با حضور گسترده خود سیاست های دولت اتیوپی را به باد انتقاد گرفتند. این اعتراض های خیابانی با دخالت نیروهای ضد شورش همراه بود.

بر اساس این گزارش، نیروهای ضد شورش پلیس اتیوپی برای سرکوب این اعتراضات ، به گاز اشک آور و شلیک گلوله های پلاستیکی متوسل شدند .

تظاهرت ضد حاکمیتی در منطقه «ارومویا» نیز از سوی مخالفان معترض پس از آن شدت گرفت که تظاهرات مشابه در شمال اتیوپی در اعتراض به الحاق بخشی از منطقه «گوندار» در استان «امهارا» به منطقه همجوار «تیگرای»، صحنه سیاسی این کشور را دچار تنش و بی ثباتی کرد.

منطقه گوندار طی هفته های گذشته صحنه تظاهرات خشونت آمیز و ضدحکومتی بوده و ساکنان این منطقه خواستار بازگشت وضعیت عادی به این منطقه شده اند.

طی هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر بروز خشونت در بخش هایی از دو استان امهارا و ارومویا منتشر شد که گفته می شود در نتیجه آن ها شماری زخمی شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که پهنای باند اینترنت و شبکه های اجتماعی از دسترس عموم مردم خارج شده است.

همچنین گزارش شده است که فروشگاه ها و ساختمان های دولتی در مناطق درگیری طی هفته گذشته تعطیل بوده اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار