یزد؛

تسریع در ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان

استاندار یزد: لازم است ارائۀ تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان با سرعت بیشتری انجام شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ استاندار يزد در بیست و هفتمین كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان گفت: به طور طبيعی آنان كه ديد اقتصادی دارند ترجيح می‌دهند هر چه سريع تر از تسهيلات بانكی استفاده كنند، از اين رو لازم است برای پرداخت سريع ترِ تسهيلات به واحدهای صنعتی و توليدی استان تكاپو كنيم.

سيدمحمد ميرمحمدی به بانک‌های عامل استان مهلت داد دست كم تا 10 روز ديگر 50 درصد تسهيلاتی را كه از سوی اين كارگروه برای ارائه به واحدهای صنعتی و توليدی استان مصوب شده است، پرداخت كنند.

میرمحمدی تصريح كرد: بانك‌های عامل استان موظف هستند تا پايان شهريور ماه به طرح‌های ارجاعی رسيدگی كنند و واحدهای توليدی و صنعتی ارجاع داده شده نيز برای دريافت تسهيلات به بانک‌ها اقدام كنند.

وي با بيان اينكه از اول مهر ماه مرحلۀ ارزيابی آغاز می‌شود و بايد تا آن موقع به همۀ پرونده‌ها رسيدگی شده باشد، گفت: لازم است وضعيت تسهيلاتِ پرداخت شده و در حال پرداختِ بانك‌ها به واحدهای توليدی و صنعتی در فهرستی تهيه و ارائه شود.

استاندار یزد ادامه داد: با اين كار ميزان طرح‌هايی كه از طريق اين كارگروه محقق شده‌اند از تلاش‌هايی كه بانك‌ها خود برای پرداخت تسهيلات انجام داده‌اند تفكيك می‌شود. 

میرمحمدی خواهان اطلاع‌رسانی بيشتر به واحدهای صنعتی و توليدی شد تا همۀ واحدها بتوانند از اين فرصت بهره‌مند شوند و در اسرع وقت برای دريافت تسهيلات حمایتی دولت اقدام كنند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این کارگروه گفت: مجموع مصوبات كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای تشكيل تاكنون 818 مصوبه بوده كه روند پرداخت تسهیلات روز به روز در حال رشد است.

محمدرضا علمدار یزدی با بيان اينكه در كشور رتبۀ خوبی در اين باره داشته ايم، ادامه داد: تاكنون پرداخت تسهيلات به 102 واحد صنعتی و توليدی استان انجام شده و 109 مصوبۀ جديد نیز اضافه شده است.

گفتنی است؛ جلسۀ تسهیل و رفع موانع توليد استان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح‌ريزی شده است و هدف آن رفع مشکلات توليدكنندگان اعم از پرداخت تسهيلات و حل مسائل بانكی، مالياتی، بيمۀ تأمين اجتماعی و فراهم كردن زيرساخت‌های زيربنايی مانند آب، برق و گاز است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار