عملکرد تیم ملی سنگنوردی ایران در رقابت آسیایی چین

بیست وچهارمین دوره مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا به میزبانی دویون برگزار شدو تیم ملی کشورمان متشکل از 9 ورزشکار دراین رقابت ها شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین روز از رقابتهای سنگنوردی قهرمانی آسیا در ماده سرعت با قهرمانی ورزشکاران چین در بخش زنان و اندونزی در بخش مردان به پایان رسید.

در بخش زنان فرناز اسماعیل زاده از کشورمان در رده نهم قرار گرفت و در بخش مردان نیز حمیدرضا توزندجانی هفتم و رضا علیپور در رده هشتم ایستادند. 

این رقابتها عصر همان روز با مقدماتی لید بانوان و مقدماتی بولدر آقایان ادامه پیدا کرد.

روز 16 مرداد تیم سه نفره سرعت بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در چین موفق به کسب مدال برنز تیمی شد. این تیم متشکل از: فرناز اسماعیل زاده، الناز رکابی و سیما سلطانی بود.
 
همچنین تیم 3 نفره سرعت آقایان ایران نیز متشكل از توزندجاني، هاشم زاده و عليپور در رده چهارم قرار گرفت.

تيم ملي سنگ نوردي كشورمان پس از كسب عنوان سوم تيمي در رشته سرعت بخش بانوان، بامداد امروز با استقبال مسئولين فدراسيون به ميهن بازگشتند.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی درخصوص کم وکیف این رقابت ها گفت: مسابقات سنگنوردی قهرمانی قاره کهن به میزبانی چین در سطح خیلی بالایی برگزار شد، اغلب کشورهایی که در گذشته به این ورزش بها نمی دادند با ورود آن به المپیک به تکاپو افتادند تا سنگنوردی را در منطقه خود گسترش بدهند.

وی تصریح کرد: با ورود سنگنوردی به المپیک تحول شگرفی در این ورزش در داخل سالن آسیا ایجاد شده است حالا شرایط به گونه ای شده است که اکثر کشور های قاره کهن در صدد توسع ورشد روز افزون سنگنوردی هستند.

زارعی در ادامه گفت: مسابقات چین فرصتی بود تا بهترین های سنگنوردی به رقابت بپردازند ملی پوشان کشورمان هم به مصاف حریفان رفتند ولی در برخی رشته ها کم فروغ ظاهر شدند.

وی عنوان کرد: در ماده سرعت که در سطح جهانی حضور داشتیم خیلی ضعیف بودیم، در بولدرینک هم خوب کار نکردیم اما در سرطناب سلگی تا فینال رفت و الناز رکابی هم خوب کار کرد.

زارعی عنوان کرد: سال آینده میزبان مسابقات سنگنوردی آسیا در قسمت بزرگسالان هستیم از حالا تیم ملی را برای این مسابقات آماده کنیم.

وی تاکید کرد:دربخش نوجوانان وجوانان هم تاکنون سه مرحله اردو برگزار کردیم یک مرحله هم در شهریور اردو خواهیم داشت تا در رقابتهای آسیایی مالزی که مهر ماه 95 انجام خواهد شد با آمادگی بالا حضور پیداکنیم.

زارعی خاطر نشان کرد: این فعالیت ها باعث می شود که در سنگنوردی سرمایه گذاری شود و در مسابقات سنگنوردی قهرمانی قاره کهن به میزبانی کشورمان با ترکیب جوان به میدان برود.




انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار