سردار نقدی در همایش بسیج علمی:

هنوز نتوانسته‌ایم امثال شهریاری‌ها و طهرانی‌مقدم‌ها در عرصه علمی را شناسایی کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج باید در عرصه علمی به صورت مردمی وخودجوش عمل کند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین از طریق ویدئو کنفرانس در نشست سراسری معاونت‌های علمی پژوهشی و فن‌آوری سپاه‌های استانی که در خرم آباد برگزار می‌شود، شرکت کرد.
 
سردار نقدی با تأکید بر بررسی تجربه‌های موفق و یافتن یک الگوی مناسب گفت: کارهای موفق از رعایت الگوهای موفق نشأت گرفته‌اند. در تهران یک پایگاه بسیج تاکنون 100 مدال در عرصه‌های علمی دریافت و به مقام معظم رهبری هدیه کرده است؛ باید دید روش و شیوه‌های کسب موفقیت در این پایگاه چه بوده و با بررسی عمیق این تجربه‌های موفق، به یک الگوی خوب رسید.
 
وی با انتقاد از سنتی و تکراری شدن پایان نامه‌های دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها افزود: امروز جامعه علمی کشور از اینکه پایان نامه‌ها اثر و انگیزه‌ای به دانشجو نمی‌دهند رنج می‌برد، در بیشتر موارد ندیده‌ایم که یک پایان‌نامه دکتری، دانشجویی را تبدیل به یک محقق و دانشمند تبدیل کرده باشد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید بررسی کنیم و ببینیم چگونه پایان‌نامه‌های دانشگاهی می‌توانند منشأ اثر باشند و این پایان‌نامه‌ها برای مشکلات مختلف در صنعت، کشاورزی و دیگر عرصه‌های کشور راه حل علمی و عملی ارائه کند و این را به عنوان یک الگو قرار داده و عمل کنیم.
 
نقدی با اشاره به اینکه در برخی از اقشار موفق بسیج از الگوهای موفق مردمی استفاده شده، اظهار داشت: در اقشار مختلف بسیج همچون بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی کارهایی انجام شده که به صورت مردمی و خودجوش بوده؛ بسیج باید در عرصه علمی نیز به صورت مردمی وخودجوش عمل کند. باید مدل‌های موفقیت‌آمیز مردمی در عرصه علم را پیدا کرد و گسترش داد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در بسیج اساتید حلقه‌های صالحین موفقی برگزار می‌شود که بسیج علمی می‌تواند از آن‌ها و روش‌های موفقشان استفاده کند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پایان گفت: در عرصه علمی هنوز نتوانسته‌ایم امثال شهریاری‌ها و طهرانی‌مقدم‌ها که عاشق اسلام و انقلاب و اهل فداکاری هستند را شناسایی کنیم. باید این دست دانشمندان را پیدا کرد و توان، ظرفیت‌ها و الگوهایی که ارائه می‌کنند را مبنای پیشرفت قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار