کرمان؛

حقوق کودکان به کارگروه خانواده استانها می رود

نشست کارگروه بانوان استان کرمان امروز با حضور دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزارشد.

حقوق کودکان به کارگروه خانواده استانها می رودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر الوندی در این جلسه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال 72 عضو کنوانسیون حقوق کودک است گفت: ایران مائده بین المللی را پذیرفته وبه صورت قانون در آمده است.

وی افزود: در این کنوانسیون حقوقی برای کودک در نظرگرفته شده است ودولت پذیرفته وبه مرحله
اجرایی رسیده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک کشور با اعلام اینکه از سال گذشته راجع به حقوق کودک پیگیری های زیادی کردیم خاطرنشان کرد: با توافق با وزارت کشور قرار شده در قالب کارگروه خانواده در هر استان حقوق کودک بررسی شود.

حسینی مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری با اشاره به اینکه از زمانی که این مسئولیت به اداره کل امور بانوان محول شده گفت: چهار کار گروه تشکیل ومسئولیت ها مشخص شده است.

وی افزود: در مرحله اول بحث آسیب شناسی مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با اعلام اینکه معضلات عمده کودکان در استان کرمان بحث نداشتن هویت همان شناسنامه ، کودک آزاری در برخی شهرستانها ، کودکان کار ودانش آموزانی که از تحصیل باز مانده اند هست خاطرنشان کرد: با سازمان های مربوط مانند آموزش پرورش و اداره کل بهزیستی به عنوان کارگروه حمایتی و علو م پزشکی به عنوان کار گروه سلامت مذاکره شده که انشاءلله بعد از آسیب شناسی راهکارهای برای آن انجام بدیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار