ایلام؛

مراجعه چهار هزار و 500 نفر به مراکز ترک اعتیاد استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: چهار هزار و 500 نفر در سال 94 و سه ماه نخست سال 95 به مراکز ترک اعتیاد استان مراجعه و از خدمات لازم برخوردار شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رضا صادقیان با بیان اینکه قالب مواد مخدر مصرفی در استان را تریاک، هروئین و شیشه تشکیل می دهد، اعلام کرد: 43 مرکز ترک اعتیاد هم اکنون در شهرستان های مختلف استان فعالیت می کنند.
صادقیان اضافه کرد: کاهش حداقل پنج درصدی نرخ بروز اعتیاد با تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل خطر در محیط های هدف با اولویت زنان، جوانان و کودکان از رویکردهای این شورا در سال 95 است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها بویژه رسانه ملی در جهت آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم به انواع مواد مخدر بخصوص مخدرهای صنعتی و روانگردان ها باید از سوی نهادهای فرهنگی عضو شورای مبارزه با مواد مخدر دنبال شود.
صادقیان اظهار کرد: یکی از برنامه های این شورا تقویت نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه مقابله با شیوع مواد مخدر است ضمن اینکه در استان ایلام 143 موسسه مردم نهاد مجوزهای لازم را برای فعالیت در این عرصه گرفته اند.
وی گفت: کاهش عرضه و مصرف انواع مواد مخدر در سالم سازی محیط اجتماع و دور کردن نسل جوان از ناهنجاری ها و بزهکاری های اجتماعی نقشی تعیین کننده دارد و عموم مردم ومسئولان باید نسبت به تحقق این امر احساس مسئولیت داشته باشند.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.