خادمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آتش‌سوزی‌ حوزه‌های نفتی تمام نشدنی است/ "پول و قدرت" اجازه پاسخگویی به مدیران را نمی‌دهد

عضو کمیسیون انرژی گفت: سیاست ناشایسته‌سالاری در حوزه نفت موجب ایجاد آتش‌سوزی‌ها شده و هیچ‌گونه نظارت وجود ندارد.

"هدایت‌الله خادمی" نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به آتش‌سوزی‌های پیوسته در پتروشیمی و نواحی خطوط لوله گاز در کشور گفت: این آتش‌سوزی‌ها تمام شدنی نیست و ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه عمدی یا غیرعمدی بودن این آتش سوزی ها هنوز مشخص نیست، تصریح کرد:استفاده از افراد و مدیران غیرمتخصص در صنعت نفت، زمینه ایجاد این اشکالات را فراهم کرده است.

خادمی با تاکید براینکه صنعت ایران اکنون به انحراف رفته است، افزود: هیچ قسمتی از صنعت کشورمان در اختیار بخش خصوصی و حتی دولت نیست.

وی حوزه صنعت را با سیاست متفاوت دانست و ادامه داد: یک وزیر می‌تواند سیاسی باشد ولی چگونه می‌توان مدیرعامل شرکت نفتی را غیرمتخصص انتخاب کرد، صنعت نفت با ورود تعدادی افراد غیرمتخصص در رأس امور دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک تصریح کرد: سیاست ناشایسته‌سالاری و بی‌مدیریتی مسئولان مربوطه در حوزه نفت موجب ایجاد این آتش‌سوزی‌ها شده و متاسفانه هیچ‌گونه نظارت و پاسخگویی در این زمینه وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین تاکید کرد: همان اشخاصی که این مدیران را انتخاب کرده‌اند برنامه‌ای بزرگتر و کلان‌تر در فکر دارند، آن‌ها خواهان ورود شرکت‌های خارجی‌ها به این حوزه هستند و با انتخاب افراد غیرمتخصص زمینه و بهانه را برای ورود این شرکت‌ها باز می‌کنند.

خادمی در پاسخ به اینکه قرار نیست تحقیق و تفحصی در این مورد انجام شود، گفت: این موضوع بسیار ریشه‌ای و پیچیده است، تمامی این موارد مشخص‌اند اما این اشخاص به دلیل داشتن قدرت و پول پاسخگو نیستند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که به عرصه شایسته‌سالاری و استفاده از اشخاص متخصص و کاردان روی نیاوریم، نمی‌توانیم صنعت را پیش ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار