یاسوج؛

برنامه‌های ویژه حوزه هنری همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدا

رئیس حوزه هنری استان از اجرای برنامه‌های ویژه توسط حوزه هنری همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدای استان در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شریف اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی حوزه هنری برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری همزمان با مناسبت‌های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در استان مهرماه امسال برگزار می‌شود.

وی از اجلاسیه بزرگ شهدای استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی یاد کرد و گفت: این اجلاسیه تنها یک بار در هر استان برگزار می‌شود که باید دین خود را نسبت به یک‌هزار و 800 شهید کهگیلویه و بویراحمد ادا کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه هر یک از دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در استان رسالت و وظیفه‌ای در این خصوص بر عهده دارند، تصریح کرد: حوزه هنری و هنرمندان متعهدی که با حوزه همکاری دارند از اکنون برای هر گونه کمک به برگزاری شایسته این رویداد بزرگ فرهنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری استان در تعدادی از کارگروه‌های اجلاسیه عضویت دارد، تصریح کرد: جانشینی کمیته تدوین و تألیف آثار دفاع مقدس را بر عهده داریم که به همین منظور تعدادی آثار در زمینه‌های مختلف همانند فیلم و کتاب را برای اجلاسیه آماده کرده‌ایم.

وی بیان کرد: افزون بر این، یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده نمایش خیابانی است که با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود همچنین توسط 10 نفر هنرمندان، ورک‌شاپ نقاشی با مضمون دفاع مقدس را خواهیم داشت.

اسلامی از راه‌اندازی غرفه حوزه هنری در مدت برگزاری اجلاسیه شهدای استان خبر داد و گفت: برخی از تولیدات حوزه هنری همچون کتاب‌ پایی که جا ماند و فتاح عرضه خواهند شد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر برنامه‌هایی که در حاشیه برگزاری اجلاسیه توسط حوزه هنری اجرا می‌شود اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است که مراسم‌هایی مانند شب خاطره و عصر خاطره با حضور رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس داشته باشیم.

وی همچنین از تولید چندین کتاب در حوزه هنری در حوزه ادبیات پایداری خبر داد و افزود: کارهای بسیار خوبی در این ارتباط انجام داده‌ایم و تعدادی کتاب مراحل پایانی تألیف را می‌گذرانند و تعدادی در حال گردآوری بوده و تعدادی دیگر نیز در دست پی‌گیری داریم که امیدواریم سه جلد کتاب از این تعداد در هنگام برگزاری اجلاسیه شهدای استان عرضه شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.