اصفهان؛

وجود 328 طرح ورزشی ناتمام در اصفهان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: 328 طرح ملی و استانی نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد سلطان حسینی در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار، در جمع خبرنگاران افزود: برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی 450 میلیارد تومان نیاز است.
وی افزود :با تکمیل و بهره برداری تعدادی از پروژه ها، این میزان تا پایان امسال به 200 پروژه ناتمام کاهش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال حدود 8 پروژه مانند استخر و سالن به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به ورزشگاه نقش جهان نیز خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری این ورزشگاه بسیار بالاست ؛ این پروژه روزهای پایانی خود را طی می کند و در بدترین حالت تا 2 ماه دیگر و در بهترین حالت تا یک ماه آینده آماده بهره برداری است.
سلطان حسینی درباره اینکه قرار است مسابقه ای با حضور تیم های ستارگان و همچنین جواد نکونام برای بازی افتتاحیه نقش جهان برگزار شود، اظهارکرد: قرار بر این است که دیدار افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان را با حضور تیم هایی که مردم به آنها علاقه دارند برگزار کنیم اما این موضوع و تیم های آن هنوز مشخص و قطعی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: بودجه تعمیر و نگهداری این اداره کل برای تمام مجموعه های ورزشی استان تنها 45 میلیون تومان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: اعتبارات عمرانی چند سال قبل 70 میلیارد تومان بود اما این میزان برای امسال 7 میلیارد تومان است، با این وجود تکمیل طرح ها با سرعت مناسبی ادامه دارد.
سلطان حسینی تصریح کرد: سرانه ورزشی در شهر اصفهان برای هر نفر 19 سانتی متر در شهرستانها 32 سانتی متر است و این میزان تا پایان امسال به سه برابر افزایش خواهد یافت.
مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: درسه سال گذشته بیش از 90 درصد انتخابات هیات های ورزشی استان برگزار شده است و بررسی ها نشان می دهد که روسای منتخب از لحاظ عملکرد بهتر از روسای پیشین هستند.
وی با اشاره به مشکلات حقوقی پیش روی این اداره کل اضافه کرد: هر 2 روز یک پرونده حقوقی برای اداره کل وجود داشت، اما بازگشت میلیاردها تومان پول به مجموعه ورزش استان پس از رای دادگاه سبب احقاق حق شده است.
سلطان حسینی درراه اینکه چرا اصفهان تیم والیبالی در لیگ ندارد، گفت: مشکلات اقتصادی مختلفی و رکود در بسیاری از بنگاه های اقتصادی باعث شده که هیچ مجموعه ای نتواند در این عرصه تیمداری کند.
مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه فولاد مبارکه سپاهان با مشکلات مالی عدیده دست و پنجه نرم می کند، تصریح کرد: بودجه این تیم در فصل گذشته از 25 میلیارد به 14 میلیارد در این فصل کاهش یافت.
سلطان حسینی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در سال 92 رتبه هفتم و در سال های 93 و 94 حائز رتبه اول کشور را بر اساس شاخص های وزارت ورزش و جوانان کسب کرد.
مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان اصفهان درباره انتخابات هیات فوتبال اصفهان نیز اظهار کرد: این انتخابات همیشه حاشیه داشته است؛ در این انتخابات هرکسی می توانست شرکت کند اما به دلیل آن که به توصیه من که درخواست شما اصحاب رسانه نیز بود، ابرقویی نژاد انصراف داد و پس از انصراف وی برخی ها گفتند اگر می دانستیم او نمی آید شرکت می کردیم.
وی گفت: به همین دلیل من این موضوع را طی یک نامه رسمی از فدراسیون تقاضا کردم که اگر در آئین نامه چنین قانونی وجود دارد، اتفاق بیافتد.
سلطان حسینی درباره شائبه فروش امتیاز تیم فوتبال گیتی پسند گفت : مدیرعامل این باشگاه معتقد بودکه این تیم به لیگ برتر صعود می کند و من همیشه این دغدغه را داشتم که اگر این اتفاق بیفتد، گیتی پسند به عنوان سومین نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر در کدام زمین اصفهان به میدان خواهد رفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: در هر صورت فدراسیون فوتبال مخالف این است که تیم فوتبالی از یک استان به استان دیگر منتقل شود.
به اعتقاد سلطان حسینی اگر گیتی پسند در رشته های دیگری مانند والیبال و بسکتبال سرمایه گذاری و تیمداری می کرد موفق تر بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ به سئوالی در مورد انتخابات هیات فوتبال استان گفت: پس از ثبت نام از کاندیداهای این انتخابات، جلسه ای با علی اکبر ابرقویی نژاد داشتم و به او گفتم شما 16 سال رئیس هیات فوتبال بودید و کاری که باید برای فوتبال انجام می دادید را انجام دادید.
وی اضافه کرد: پس از انصراف وی از شرکت در انتخابات، برخی اهالی فوتبال از من خواستند ثبت نام مجدد صورت گیرد چون آنها به دلیل ثبت نام ابرقویی نژاد در انتخابات، از ثبت نام منصرف شده بودند، من هم همین موضوع را در نامه ای به رییس فدراسیون فوتبال منعکس کردم.
سلطان حسینی ادامه داد: از هیچ کدام از چهار کاندیدای فعلی حمایت نخواهم کرد در مجموع وضعیت برگزاری انتخابات هیات تا روز شنبه هفته آینده مشخص می شود و من هم تمایل ندارم از نامزدها ثبت نام مجدد انجام شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.