اصفهان؛

تاثیر رکود 3 ساله بازار مسکن بر صدور پروانه‌ها

معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان گفت:آمار صدور پروانه ساخت‌وساز در 3 سال گذشته در اصفهان و تمام کشور کاهش پیداکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید جمال‌الدین صمصام شریعت در کمیسیون تخصصی ماده 100 شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری این جلسه در دوره‌های گذشته با اعضای کمیسیون ماده 100 در معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: حضور مدیران مناطق در این جلسه فرصت مناسبی برای حل مشکلات فراهم کرده است، زیرا این مدیران به‌صورت مستقیم با مشکلات و مسائل مربوط به ماده 100 مواجه هستند و بنابراین این حضور می‌تواند موجب اصلاح برخی موارد ذکرشده توسط این مدیران شود.

وی با اشاره به پیگیری های انجام‌شده در جهت توسعه شهرداری الکترونیک، گفت: با الکترونیکی شدن شهرداری، ارسال پرونده‌ها از مناطق به کمیسیون‌های ماده 100 و ابلاغ رأی از کمیسیون‌ها به مناطق سرعت گرفته است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان با اشاره به شرایط رکودی حاکم بر کشور در 3 سال گذشته، خاطرنشان کرد: آمار صدور پروانه ساخت‌وساز در 3 سال گذشته در اصفهان و تمام کشور کاهش پیداکرده است و ما با کاهش ساخت‌وساز مواجه هستیم.

وی با اشاره به دلایل حاکم بر رکود ساخت‌وساز، عنوان کرد: ازجمله دلایلی که موجب این رکود در زمینه ساخت‌وساز شده است می‌توان به افزایش هزینه‌های خدمات نظام‌مهندسی، مالیات بر ساخت‌وساز و مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه اشاره کرد که موجب شده است انبوه‌سازان به سمت فروش خانه‌های خالی از سکنه خود پیش از ساخت واحدهای جدید بروند.

صمصام شریعت با بیان این‌که کمیسیون‌ها با در نظرگیری شرایط رکودی حاکم در زمینه ساخت‌وساز تصمیم‌گیری کنند، گفت: در کنار حفظ خط قرمزهای شهرسازی در اصفهان و جلوگیری از تغییر چهره زیبای این شهر، موضوعات را باید با دید حل مسئله و نوعی رأفت نگاه کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار