اردوغان: هیچ قدرتی نمی تواند اراده ملت ترکیه را شکست دهد/ همه نهادهای کشور باید پاکسازی شود

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی خطاب به راهپیمایی کنندگان در استانبول اعلام کرد اگر مردم و پارلمان خواستار اجرای دوباره مجازات اعدام شوند، وی نیز با آن موافقت خواهد کرد.

اردوغان: هیچ قدرتی نمی تواند اراده ملت ترکیه را شکست دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‎جمهور ترکیه یکشنبه شب در سخنرانی خود خطاب به راهپیمایی کنندگان در استانبول گفت: به ملت ترکیه که با تحویل کشور به دست فتح الله گولن مخالفت کردند، درود می فرستم.

وی با بیان اینکه شعار دولت ترکیه اتحاد است، افزود: به جهانیان ثابت کردیم که هیچ قدرتی نمی تواند اراده ملت ترکیه را شکست دهد.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه تاریخ ترکیه سرشار از مبارزه است و ایستادگی آن در برابر کودتاگران عجیب نیست، تصریح کرد اگر مردم ترکیه و پارلمان کشور به برقراری دوباره مجازات اعدام رای دهند، من نیز با آن موافقت خواهم کرد.در خیلی از کشورها از جمله آمریکا اعدام مجاز است.

وی گفت: ما نمی توانیم در برابر کشورهای غربی که به حکم اعدام اعتراض دارند، سکوت کنیم و به آنها می گوییم که حکم اعدام در آمریکا، چین و ژاپن اجرا می شود.

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: طراحان کودتا برای همه چیز برنامه ریزی کردند، اما ملت ترکیه را فراموش کردند و فتح الله گولن نیز هرگز فکر نمی کرد که ملت ترکیه برای توقف کودتا به خیابان ها بیایند.

وی افزود: سازمان تروریستی گولن به دستگاه اطلاعاتی دولت نفوذ پیدا کرد و ما باید ترکیه را از دست این سازمان تروریستی نجات دهیم.
همه نهادهای نظامی و مدنی ما باید از سازمان های تروریستی همچون سازمان گولن، عناصر پ ک ک و داعش، پاکسازی شوند.

رجب طیب اردوغان در ادامه سخنرانی یکشنه شب در جمع طرفداران خود در استانبول افزود: اگر کودتا موفق عمل کند، تروریست ها به همان روشی که به سمت دشمنان ما حرکت کردند، وارد ترکیه می شدند.

وی گفت: در 15 جولای ملت ما با همه اختلافات نژادی و گرایشات سیاسی خود در مقابل کودتاگران مبارزه کردند.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه غرب از حمایت خود از تروریست ها پشیمان خواهد شد، افزود: آلمان مانع پخش سخنرانی من شد، اما به رهبران جنبش جدایی طلب در این کشور این اجازه را داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
دیکتاتور قدرت می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
بازم دست امریکاپشت پرده کودتا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
رجب جون خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
اونم خوب مردمو گیر اورده
آخرین اخبار