تجمع فعالان ضد هسته ای با دوچرخه مقابل کاخ سفید+عکس

هم زمان با سالروز حمله اتمی مرگبار آمریکا به هیروشیما، فعالان ضد هسته‌ای با دوچرخه مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس‌تی‌وی، هم زمان با سالروز حمله اتمی مرگبار آمریکا به هیروشیما، فعالان ضد هسته ‌ای در حرکتی اعتراض‌آمیز سوار بر دوچرخه مقابل کاخ سفید در واشینگتن دی سی تجمع کردند.

برخی از بازماندگانِ بمباران هیروشیما نیز در این اعتراض که روز گذشته برگزار شد، شرکت داشتند.

تجمع فعالان ضد هسته ای با دوچرخه مقابل کاخ سفید

استفان مایلز، مدیر ائتلاف گروه‌های ملی  در آمریکا موسوم به ائتلاف «بدون جنگ پیروز شو» (Win Without War)، به کشته شدن شمار زیادی از مردم در حمله اتمی آمریکا در 71 سال قبل اشاره کرد و گفت: «هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین رویدادی تکرار شود.»

وی افزود: «در سراسر جهان 15 هزار بمب وجود دارد که هر یک بسیار قوی‌تر از بمبی است که 71 سال پیش بر هیروشیما فرود آمد.»

توشیوکی میماکی که از بمباران هیروشیما جان به در برده است، نیز در حالی که به آثار نابودکننده تسلیحات هسته‌ای اشاره داشت، توصیه کرد: «هر گونه سلاح هسته‌ای را ممنوع کنید وگرنه محشری به پا خواهد شد.»

ششم آگوست 1945 در پایان جنگ جهانی دوم، آمریکا برای واداشتن ژاپن به تسلیم، شهر هیروشیما را هدف یک بمب اتمی با نام «پسر کوچک» قرار داد و سه روز بعد نیز با انداختن بمبی دیگر با نام «مرد چاق» بر روی شهر بندری ناکازاکی، فاجعه‌ای را رقم زد که ده‌ها هزار قربانی به همراه داشت.

بمب اتمی هیروشیما که قدرت آن نزدیک به 16 کیلوتن تی ان تی بود، انفجاری را موجب شد که حرارت آن دمای منطقه را به چهار هزار درجه رساند.

بر اساس آمار منتشر شده، حدود 140 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی بودند در بمباران شهر هیروشیما و حدود 73 هزار نفر در ناکازاکی در حمله اتمی امریکا و آثار ناشی از آن جان باخته‌اند.

این در حالی است که آمریکا، با وجود گذشت ده‌ها سال و با وجود انتقادهای بین‌المللی، هنوز بابت این فاجعه مرگبار عذرخواهی نکرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، 27 ماه می 2016 (هفتم خرداد 1395)، در جریان چهل و دومین اجلاس سران «جی هفت»، به عنوان اولین رئیس جمهوری آمریکا از سال 1945 میلادی، به هیروشیما وارد شد که اعتراض مردمی را همراه داشت.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا در سفر به هیروشیما نیز از مردم ژاپن به خاطر بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی عذرخواهی نکرد و فقط جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای را خواستار شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار