ارومیه؛

احیا 73 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در کارگروه تسهیل

سال گذشته ٧٣ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان احیا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در نشست کمیته کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت : سال گذشته ٧٣ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال توسط این کارگروه احیا شده افزود: سعی بر این است که در سالجاری بیش از 400 طرح و واحد تولیدی راکد و نیمه فعال دیگر نیز احیا شده و به مدار تولید بازگردند. وی خاطر نشان کرد از ٦٧٠ طرح و واحد که در فاز اول در کارگروه رفع موانع تولید تاکنون طرح شده ٢٩٥ طرح مورد پذیرش بانکها واقع شده که انتظار میرود طی هفته های آتی بخش اعظمی از این موارد در شعبات به نتیجه برسند.

وی همچنین نبود اعتبارات کافی نزد سیستم بانکی را مانع نیل به رسالت این کارگروه دانست و افزود: براساس تدابیر اندیشیده شده و با تزریق منابع مالی و همچنین تخصیص اعتبارات بیشتر بانکهای عامل هرچه سریعتر نسبت به اعطای تسهیلات به واحدهای معرفی شده اقدام خواهند نمود.

کمال الدین پیرموذن عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دراین جلسه گفت: امروزه توسعه کشور از طریق صنایع کوچک در حال پیگیری و همانگونه که می دانیم صنایع کوچک و متوسط نقش محوری و بارزی در سیاست های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایفا می کنند و در ایران نیز خروج از رکود و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی فقط وفقط با بها دادن به صنایع کوچک و متوسط قابل وصول است.

وی با اشاره به ماموریتش از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی،‌ اظهار کرد: هدف و تلاش اصلی مسولین فعال نمودن واحدهای راکد و نیمه فعال درسطح کشور است و این مهم با افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی مذکور با استفاده از همه ساز و کارهای موجود امکان پذیر می باشد.

نادر قاضی پور نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیزدر این جلسه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید را مد نظر قرار دادو گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با جدیت مشکلات واحدهای صنعتی در تملک بانکها را پیگیری می کند و در این رابطه با برگزاری جلسات مشترک با بانک ها و واحدهای تملک شده زمینه تولید مجدد و اشتغال آنها را فراهم می نماید .

وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم خواست مردم و رهبری که همان کارخطیر فعال سازی واحدهای تولیدی راکد می باشد بزودی به نتیچه مطلوب برسد.

احسان جوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی هم در ابتدای این نشست با ارایه گزارشی اعلام کرد: 8واحد در شهرک های صنعتی استان شامل موضوع این نشست شده اند که برای حل و فصل مشکلشان به این جلسه دعوت شده اند

وی از تلاش های استاندار آذربایجان غربی به خاطر توجه خاص به واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی استان تقدیر کرد و افزود: بدنبال آن هستیم که بتوانیم با مساعدت بانک ها و ستاد اقتصاد مقاومتی واحدهای راکد را به چرخه تولید برگردانیم .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.