المپیک 2016 ریو ؛

ایران – آرژانتین/آغاز نبرد بلندقامتان،چشم در چشم با یاران ولاسکو

تیم ملی والیبال ایران، نخستین دیدار خود در رقابت‌های والیبال المپیک 2016 ریو را مقابل تیم ملی آرژانتین برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران، از صبح فردا ، نبرد خود در میدان المپیک 2016 ریو را آغاز کرد. 

ملی‌پوشان کشورمان که برای نخستین بار حضور در مسابقات المپیک را تجربه می‌کنند در گام نخست باید به مصاف تیم ملی آرژانتین بروند. آرژانتینی که از هدایت خولیو ولاسکو، سرمربی اسبق تیم ملی ایران بهره مند است.

تیم ملی والیبال آرژانتین که مدال المپیک در کارنامه دارد در المپیک 2016 ریو با تیمی جوان حاضر شده است. تیمی که با میانگین سنی 26 سال سن جوان ترین تیم حاضر در مسابقات المپیک ریو محسوب  می‌شود و قطعا برای کسب تجربه راهی برزیل شده است.

در آن طرف میدان اما شاگردان لوزانو به دنبال کسب پیروزی مقابل آرژانتین هستند تا با برد نبرد خود در نخستین حضور المپیکی‌شان آغاز کنند. پیروزی مقابل شاگردان ولاسکو در گام نخست بدون شک شرایط خوبی برای تیم ملی ایران در ادامه مسابقات رقم خواهد زد.

12 یار رائول لوزانو به دور از هر مصدومیت و با آمادگی کامل ، حاضر برای حضور در رقابتی دیدنی هستند. نبرد بین تنها تیم آسیایی حاضر در المپیک و تیمی از قاره آمریکا می‌تواند جذابیت‌های خاصی داشته باشد. به خصوص این که در هر دو تیم مربیانی از کشور آرژانتین روی نیمکت حضور دارند و این دوئل می‌تواند دیدنی باشد.

شاگردان لوزانو که یک هفته زودتر از آرژانتینی ها به برزیل سفر کرده و 3 بازی دوستانه برابر تیم های برزیل (2 شکست) و کوبا (یک پیروزی) برگزار کرده اند، هم اکنون آماده برای درخشش در المپیک هستند و اگر به دست خود حاشیه سازی نکرده و تیم را دچار مشکل نکنند، با توجه به قرعه خوبی که در ریو دارند می توانند یکی از تیم های مدعی مرحله مقدماتی برای صعود به دوره های بعدی باشند.

تیم ملی ایران و آرژانتین یک ماه قبل در چارچوب رقابت‌های لیگ جهانی 2016 دو بار به مصاف هم رفتند. ابتدا در برزیل و سپس در تهران نبردی بین دو تیم برگزار شد که حاصل تلاش دو تیم در هر دو دیدار پیروزی شاگردان لوزانو در تیم ملی ایران بود. 

در حالی که تیم کشورمان نخستین حضور خود در المپیک را تجربه می کند، این هفتمین حضور مردان سرزمین نقره در المپیک خواهد بود و آنها حتی مدال برنز المپیک 1988 را نیز در کارنامه دارند. ایران و آرژانتین پیش از این 7 بار در برابر هم صف آرایی کرده اند که 4 پیروزی سهم ایران و 3 برد نیز در کارنامه ی آرژانتینی ها به ثبت رسیده است.

دو تیم حالا در آغاز رقابت‌های والیبال المپیک 2016 ریو، بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که از ساعت 6:05 به وقت ایران برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار