کرمانشاه ؛

فوت سالانه بیش از 2 میلیون نفر به خاطر غذای ناسالم

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت: سالانه بیش از 2 میلیون نفر در دنیا به خاطر مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ شهریار مستوفی گفت: دغدغه سازمان جهانی بهداشت این است که همه مردم در هر زمان به غذای سالم و کافی دسترسی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما عدم نظارت جامع و کافی از طرف دستگاه های نظارتی است. یعنی ما متاسفانه نتوانسته ایم در این زمینه کاری انجام دهیم. یکی دیگر از مشکلات قوانین ما می باشد که بسیار قدیمی است. و مشکل دیگر اینکه هنوز دانش کافی برای حل بسیاری از مشکلات در حیطه غذا نداریم.

مستوفی عنوان کرد: متاسفانه مسئولین فنی ما که وظیفه نظارت بر تولید را برعهده دارن زیر نظر کارفرما و صاحبان صنایع کار می کنند و حقوق بگیر آنها هستند و به خاطر همین ارتباط مالی با کارفرما مشکلات عدیده ای ممکن است پیش بیاید.

وی اظهار داشت: ما نسبت به ارتقاء سطح دانش تغذیه ای جامعه قصور کرده ایم و آنگونه که شایسته است مردم را آموزش نداده ایم. فرهنگ استفاده درست از مواد غذایی بسیار ضروری است و ما باید اصلاح الگوی مصرف را به مردم آموزش دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.