لرستان؛

استقرار 8 واحد تحقیق و توسعه در پارک علم و فناوری لرستان

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان از مستقر بودن ۸ واحد تحقیق و توسعه در این نهاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شاکرمی گفت: واحدهای تحقیق و توسعه در کارخانجات، هسته‌ اولیه‌ فعالیت‌های تحقیقاتی در بخش صنعت هستند که به‌طور عمده فعالیت‌هایی از قبیل ارتقاء کیفیت محصول، طراحی محصول جدید، بهینه‌سازی فرایندها، انتقال و جذب فناوری‌ها، کسب دانش فنی را در چارچوب سیاست‌های صاحبان صنایع دنبال می‌کنند.

وی در خصوص اهمیت واحدهای تحقیق و توسعه افزود: واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) با عنایت به زمینه‌سازی جهت ایجاد نوآوری و توسعه فناوری، امکان رقابت‌پذیری در واحدهای فناور، توسعه محصولات و خدمات جدید را فراهم می‌آورند.

شاکرمی گفت: برای اخذ گواهی تحقیق و توسعه لازم است ۴۰ ساعت دوره تحقیق و توسعه توسط مسئول R&D شرکت طی شود و در قدم بعدی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در صورت داشتن ایده‌های نو، امکان استقرار در پارک علم و فناوری و بهره‌مندی از مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری را خواهند داشت.

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان افزود: در راستای توسعه صنایع استان به ویژه واحدهای فناور مستقر در پارک و مراکز رشد وابسته- پارک علم و فناوری با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در دی‌ماه ۹۴ اقدام به برگزاری اولین دوره آموزشی تحقیق و توسعه مقدماتی و در اردیبهشت امسال اقدام به برگزاری اولین دوره آموزشی تحقیق و توسعه پیشرفته در استان کردیم که منجر به اخذ ۵ گواهی تحقیق و توسعه توسط واحدهای فناور پارک شد.

وی گفت: با این شرایط تعداد واحدهایR&D پارک از ۲ به ۸ واحد افزایش یافت که در مجموع از تعداد ۱۰ واحد R&D استان؛ ۸ واحد در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

شاکرمی افزود: ارتقاء سطح آگاهی و دانش مدیران و کارشناسان شرکت‌ها از اولویت‌های پارک‌های علم و فناوری است و معتقد هستیم باید از ظرفیت‌های نهادهای متولی این امر به ویژه دانشگاه­ها برای ارائه خدمات در راستای توسعه دانش و توانمندی شرکت‌ها و افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان استفاده شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.