استاینیتز: توافق هسته‌ای، توافقی بد بود ولی ایران تاکنون به آن پایبند بوده است

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اذعان کرد ایران تاکنون به مفاد توافق هسته‌ای با گروه 1+5، پایبند بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یووال استاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه اعلام کرد ایران تاکنون به توافقنامه‌ای که سال گذشته با قدرت‌های بزرگ درباره برنامه هسته‌ای این کشور منعقد شد، پایبند بوده است.

وی در اظهاراتی در رادیو دولتی اسرائیل گفت: « این یک توافق بد است، اما کاری است که شده و در سال اول اجرای این توافق‌نامه ما هیچ گونه نقض قابل توجهی از سوی ایرانی ها ندیده ایم... اما هنوز خیلی زود است به این نتیجه برسیم که این توافق برای 12 ساله موفقیت‌آمیز است.»

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی این سخنان را پس از آن بیان کرد که در پی اظهارات روز پنجشنبه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در دفاع از توافق هسته‌ای با ایران، اختلافات جدی در کابینه این رژیم ایجاد شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که از سوی آویگدور لیبرمن، ملی‌گرای تندرو اداره می شود، روز جمعه در واکنش به اظهارات باراک اوباما، توافق هسته‌ای ایران را به توافق مونیخ تشبیه کرد که در سال 1938 با نازی ها  امضا شد. این توافق بعدها به نماد تسلیم قدرت‌های بزرگ تبدیل شد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که در جهت مخالفت با توافق هسته‌ای ایران سخت تلاش کرده بود و حتی در سخنرانی خود در کنگره آمریکا تلاش کرد رضایت جمهوری‌خواهان (رقبای سیاسی اوباما) را جلب کند، کمی پس از این اظهارات اوباما بیانیه‌ای با لحن آشتی‌جویان‌‌تری را منتشر کرد مبنی بر اینکه آمریکا بزرگترین متحد اسرائیل است.

توافقنامه‌ای که سال گذشته میان ایران و شش قدرت بزرگ جهانی (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) منعقد شد، موجب لغو تحریم‌های بین المللی بر ضد تهران شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار