کرمانشاه؛

محدودیت پذیرش دانشگاه ها در رشته تجربی

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: انتخاب رشته در سال‌های گذشته نیز همچون امسال بر اساس امتیازات و نمرات دانش‌آموزان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سلیمان محبی با بیان اینکه بیش از 50 درصد دانش‌آموزان کلاس نهم معدل بالای 17 دارند افزود: با توجه به حجم زیادی از دانش آموزان علاقه مند به رشته تجربی علاوه بر اینکه توازن شغلی آینده جامعه را به هم می‌زند، به دلیل وجود رقابت سنگین در این رشته‌ها، سال ها پشت کنکور ماندن و قبول نشدن در دانشگاه را هم بدنبال دارد.

محبی با بیان اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها باید در انتخاب رشته آینده را هم در نظر داشته باشند، گفت: همه که نمی‌توانند پزشکی و دندانپزشکی قبول شوند و چه بسا جامعه به رشته‌های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... نیاز بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به  اینکه در حال حاضر اکثر دانش‌آموزان پایه نهم بخصوص دانش آموزان دختر تمایل به تحصیل در رشته تجربی دارند، از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها خواست تا تحت تاثیر فضای کنونی جامعه قرار نگیرند و  از چشم و هم چشمی در مورد انتخاب رشته صرف‌نظر کنند.

محبی با بیان اینکه امسال 66 درصد دانش‌آموزانی که در آزمون سراسری شرکت کردند در رشته تجربی آزمون دادند، گفت: این در حالیست که ظرفیت پذیرش رشته‌های تجربی در دانشگاه‌ها کمتر از سایر رشته‌ها است.

محبی افزود: در هدایت تحصیلی دانش‌ آموزان علاوه بر نمرات دانش‌آموز و نظر دانش‌آموز، مشاور و والدین او، فاکتورهای دیگری لحاظ شده که در مجموع دانش‌آموز بر اساس استعداد و رغبت برای تحصیل در یک رشته معرفی شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار