دیدار نمایندگان کنگره آمریکا با رئیس اجرائیه

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان صبح امروز در قصرسپیدار با هیئت هشت نفری کنگره آمریکا دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان صبح امروز در قصرسپیدار با هیئت هشت نفری کنگره ایالات متحده به ریاست نانسی‌ پلوسی دیدار کرد.
 
رئیس اجرائیه کشور در این دیدار از حمایت همه جانبه و گسترده کنگره ایالات متحده از افغانستان و حکومت وحدت ملی قدردانی کرد.

رئیس اجرائیه در این دیدار گفته است تحولات بنیادین افغانستان مدیون حمایت بی‌دریغ کنگره٬‌ حکومت و مردم ایالات متحده امریکاست.

رئیس اجرائیه همچنان در صحبت‌های خویش علاوه کرد: حکومت وحدت ملی از تصمیم اخیر رئیس جمهور اوباما در مورد تمدید حضور قوای امریکا و تفویض اختیارات بیشتر به این نیروها در مبارزه با تروریزم تقدیر کرد.

عبدالله خاطر نشان کرده است حکومت افغانستان در مبارزه با تهدیدهای مشترک و تروریزم بین المللی در خط اول نبرد قراردارد و امیدوار است همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور در مرحله کنونی استحکام و گسترش بیشتر یابد.

این خبر نامه می افزاید که رئیس اجرائیه در این دیدار تصویر کاملی از آخرین تحولات سیاسی٬ نظامی و اصلاحات در کشور ارایه نمود و بر تعهد کشور بر اصلاحات و پاسداری از دستاوردهای اخیر تاکید کرد.

 پلوسی همچنان در این دیدار پیش‌رفت‌ها در حکومت وحدت ملی را امیدوارکننده خواند و سفر هیئت کنگره را در این مقطع بیانگر دوستی و توجه کنگره به افغانستان و قضایای این کشور دانست.

قابل یاد اور است که در این دیدار تمامی سناتوران صحبت وتبادل نظر کردندو آنان با حمایت کامل از حکومت وحدت ملی و دستاوردهای این حکومت نگرانی های خویش را در بخش‌های امنیت٬‌ حکومتداری خوب٬ مبارزه با فساد٬‌ دستاوردهای حکومت وحدت ملی٬‌ توانایی‌های قوای مسلح افغانستان٬‌ خودکفایی٬ انتخابات پارلمانی و شوری‌های ولسوالی‌ها و حضور و نقش زنان در حکومت مطرح ساختند.

در خبرنامه سپیدار امده است رئیس اجرائیه کشور به تفصیل به پرسش‌ها و نگرانی‌های اعضای کانگرس پرداخت و برنامه‌ها و دستاوردهای حکومت را در این بخش‌ها برشمرده است.

شفقنا نوشت: اعضای کانگرس با استقبال از این پیش‌رفت‌ها و دستاوردها وعده سپردند که از افغانستان و قوای مسلح این کشور در مبارزه با تروریزم و بالآخره استقرار صلح و ثبات در این کشور بیشتر از پیش حمایت نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار