رئیس سازمان محیط زیست:

فعالان اقتصادی روند تصویب لایحه استراحت جنگل ها را کند می کنند

رئیس سازمان محیط زیست لایحه استراحت و تنفس جنگل ها در دستور کار دولت است، اما کسانی که بهره برداری و کار اقتصادی در این زمینه انجام می دهند مخالف هستند و روند حرکت را کُند می سازند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار در اینستاگرام خود با انتشار تصویری از دریای خزر و پوشش گیاهی اطراف آن نوشت: «این تصویر ماهواره ای، نوار باریک جنگل های هیرکانی باقیمانده را در جنوب دریای خزر نشان می دهد.

فعالان اقتصادی روند تصویب لایحه استراحت جنگل ها را کند می کنند

سازمان حفاظت محیط زیست با بهره برداری جنگل مخالف است و به همین دلیل از حدود دو سال پیش موضوع تسهیل واردات چوب و کاهش بهره برداری را دنبال کرده و با ارایه لایحه استراحت و تنفس جنگل ها، این مهم را پیگیری می کند. البته مدیریت جنگل ها بر عهده سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است. 

هم اکنون این لایحه در دستور کار دولت است، اما کسانی که بهره برداری و کار اقتصادی در این زمینه انجام می دهند مخالف هستند و روند حرکت را کُند می سازند. با این حال سازمان مصر است و بخش های اقتصادی باید بدانند که منفعت خود را می بایست در مسیر اقتصاد سبز و کاهش بهره برداری از منابع طبیعی سرزمینی و محیط زیست شکننده کشور قرار دهند... مسیر قبلی اگر مسدود نشود به دره ای مهیب ختم خواهد شد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار