اردبیل؛

وقوع 85 درصد جرایم در مناطق حاشیه شهر اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت:‌ ۸۵ درصد جرایم در استان مربوط به مناطق حاشیه‌نشین است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یوسف خدادادی در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دادگستری اردبیل اظهار داشت:‌ در 4 ماهه نخست امسال کشفیات مشروبات الکلی دست‌ساز در اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش یافته که در این زمینه مسئولان قضایی و نیروی انتظامی تمام تمهیدات لازم را برای برخورد با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی در منطقه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکلی از مهم‌ترین اولویت‌های دادگستری استان اردبیل است افزود:‌ برای برخورد جدی با قاچاقچیان، مسئولان قضایی و انتظامی به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنند تا از بروز این آسیب و تهدید اجتماعی که می‌تواند جوانان زیادی را در دام خود گرفتار کند جلوگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد:‌ در سال گذشته شاهد کاهش 12 درصدی جرایم مختلف در استان اردبیل بودیم که در این زمینه استان اردبیل جزو 3 استان برتر کشور شناخته شده و دادگستری استان برنامه‌های هدفمند را برای پیشگیری از جرائم مختلف انجام داده است.

خدادادی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار نفر در حاشیه شهرهای استان اردبیل زندگی می‌کنند گفت:‌ متاسفانه 85 درصد جرایم در استان مربوط به مناطق حاشیه‌نشین بوده و امیدواریم با اهتمام دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان ارشد استان شاهد کاهش جرایم در این مناطق باشیم.

وی بیان کرد:‌ در سال گذشته از هر 5 ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است و شاهد افزایش طلاق در منطقه هستیم که نیاز است مسئولان فرهنگی برای مقابله با این تهدید اجتماعی راهکارهای مناسب از جمله مشاوره قبل از ازدواج انجام دهند تا شاهد کاهش طلاق و کاهش سن ازدواج در منطقه باشیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، وقوع ، جرایم ، حاشیه ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.