مهاباد؛

گامهای مهم طرح تحول نظام سلامت

در اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای ارتقاء سطح سلامت در شهرستان مهاباد ، گامهای مهمی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در بازدید از بخش بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی مهاباد گفت : احداث کلینیک ویژه تخصصی ، بلوک زایمان ، اورژانس ، مرکز ثبت و تشخیص بیماران سرطانی و اجرای هتلینگ در بخشهای بستری ، مقیمی و ماندگاری پزشکان متخصص ، کاهش پرداختی از جیب مردم و در حوزه بهداشت راه اندازی پایگاه های سلامت حاشیه شهر و اجرای بهداشت دهان و دندان ، مراقبین سلامت ، ثبت الکترونیکی پرونده بیماران ، احداث و بازسازی خانه های بهداشت و مراکز سلامت و تجهیز آنها از جمله مواردی است که از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه های بهداشت و درمان شهرستان اجرا شده است.

دکتر مرزنگ افزود : اعتبار بخشی به دفترچه های بیمه و کاهش قیمت خدمات پزشکی به مردم از مهمترین گام های طرح تحول در حوزه درمان است که سایر بسته های ارائه شده در تحول نظام سلامت به تسهیل در دسترسی مردم به خدمات ارزان درمانی منجر شده است.

وی گفت : در راستای طرح تحول نظام سلامت با هدف افزایش فضای فیزیکی از 20 تخت به حدود 40 تخت ، رضایت مراجعین ، گسترش ترویج انتخاب زایمان طبیعی و نزدیک شدن به استانداردهای بخش زایمان ، این بخش با رعایت اصول و استاندارد های کامل مهندسی در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد : فضای قبلی این بخش 452 متر مربع مساحت داشت و دارای 20 تخت فعال بود که با 100 درصد تعداد تخت اشغالی قادر به پاسخگویی همه نیازهای شهرستان و جنوب استان نبود ولی با موافقت رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان ، مجوز ساخت بلوک زایمان از این دانشگاه اخذ شد.

بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی مهاباد با 1252 متر مربع مساحت و حدود 40 تخت فعال به ارزش تقریبی 15 میلیارد ریال در حال ساخت است که پاسخگوی نیاز 10 سال آینده مردم شهرستان مهاباد و جنوب استان آذربایجانغربی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: گامهای ، مهم ، طرح ، نظام ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.